Trees Volgens mij was er sprake van een disharmonisch profiel toch? Zou het kunnen zijn dat in de taken die ze aanbieden dat hij begrensd wordt in de ‘lagere’ scores. Dat hij op sommige vlakken wellicht ondervraagd wordt en meer nodig heeft, maar op andere vlakken het wel passend is? Hij lijkt op school vrij consistent te functioneren, wat best bijzonder is voor een disharmonisch profiel.
Ja er is inderdaad spraken van een disharmonisch profiel waar wij ons -destijds- 100% in konden vinden. In de verslagen beschreef ze hem helemaal goed.
Gisteren wilde hij de hele tijd op de Nintendo en dat mocht van ons niet (we hadden een wekker gezet wanneer het wel mocht) afijn, toen vroeg ik dus of hij het woord Nintendo wilde opschrijven. Dat deed hij foutloos net als de woorden die daarna kwamen. Hij vertelde dat hij op school nooit schrijft/leert schrijven. Ik weet ook dat ze nu vooral sociaal emotioneel bezig zijn, dus ik denk dat wat jij zegt klopt.
Het rapport is dus inderdaad best vreemd. Ik had verwacht dat alles zou fluctueren. Zelfs mijn schoonmoeder die nogal van de oude stempel is en bepaalde opvattingen heeft zei zonder dat ik iets had gezegd dat ze N er niet in herkend. En als zij dat zegt zegt dat voor mij heel veel.
Trees En ik zou op school zeker navragen of ze door getest hebben of gestopt zijn toen hij zijn leeftijdscore haalde. Zo van vinkje en klaar. Ik weet dat ze bij mijn jongste vanaf groep 3 gingen voortesten en dus al hoger instaken bij toetsen ipv wat ‘leeftijdsadequaat’ is.
Mede doordat meerdere dit hebben gezegd hou ik een slag om de arm.
Trees Ik had het trouwens niet duidelijk neergezet (heb het even aangepast). Mijn jongste is dit juist ipv de oudste. Wordt ook snel boos. N. toch ook? Ik denk soms dat het hoofdje gewoon te vol zit met alles. Plus enorm perfectionistisch. Ze wordt ook altijd rustig van bezig zijn met de handen (gitaar spelen, creatief bezig zijn etc). Daarnaast vind ik haar onwijs aangepast gedrag vertonen op school. Als ik tegen juf vertel dat ze zo kan ontploffen dan geloven ze daar op school niks van. N. past zich misschien ook wel enorm aan op school, ook in wat hij cognitief laat zien en dan komt thuis de frustratie eruit?
Ah sorry, dan had ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ja dan lijkt N op jou jongste! Ja N word heel snel boos, slaat, schopt. Je slaat de spijker denk ik wel op zijn kop. Allebei perfectionistisch en inderdaad N is heel graag bezig met muziek en bewegen. Hij kon zonder zijwieltjes fietsen toen hij nog geen 3 was etc.
Ik denk inderdaad dat hij zich aanpast, hij is zoals de juffen zeggen een kind waar ze er wel 30 van in de klas willen hebben.
Vandaag wilde hij ook niet naar school, hij huilt dan gelukkig niet meer, maar hij wilt nooit zijn schoenen aandoen, onderweg heeft hij het altijd over expres te laat willen komen en hangt vreselijk aan me als we afscheid nemen in de klas. Ik ben dat niet van hem gewend.