wij hebben met de oudste (ondertussen alleen nog de oudste) fikse eetproblemen. We hebben daar onze manier in gevonden en het gaat echt best redelijk goed. Maken kleine stappen vooruit.
Tot gisteren hij van school een boekje kreeg over gezond lunchen. Hij was in tranen.. en wil geen lunch meer meenemen naar school.
Vanwege vooral dit plaatje;

Hij eet prima boterhamworst, kaas, achterham, vegasmeerworst , pasta. Maar dat is nu dus allemaal fout en ongezond in zijn ogen. En alles wat niet in het groene rijtje staat, zal dus ook wel fout zijn denkt hij.
Konden ze dat nou niet iets subtieler brengen voor een kleuter. ik snap dat dit boekje meer voor ouders is, maar je geeft het aan kleuters.
En waarom niet het met mate. Een keer een boterham pasta ga je niet direct dood van. Het zit hem in heel je voedingspatroon. Boterhammen zijn ook niet goed voor je.. en hier kan je alleen maar brood eten volgens het boekje.
Ik vind het een stom boekje. Ik ga het laten verdwijnen.
Wel het enige voordeel (en nadeel), hij wil nu een boterham met ei gaan proberen thuis. Voordeel: wat nieuws! Nadeel: Ik ben mega allergisch voor ei, dus dat worden handschoenen aan en koken en snijden en heel heel erg oppassen.