Trees Ja een hele zak snoep x 30 en dan nog feestjes en sport, dat wordt wel erg veel. Voor mijn kleuter is dan nog veel minder, die krijgt inderdaad 2 snoepjes of ergens 1 snoepje bij de logopedie met tracteren ofzo. Maar ja, dat zal nog wel gaan veranderen. (en eigenlijk hoe langer ik er over nadenk, met schooluitjes een zakje chips en ijsje.. en kinderfeestjes natuurlijk vaak frietjes/taart, gelukkig nog geen snoepzakken mee naar huis).
Het lastige vind ik, onze school/kindcentrum slaat dan weer heel erg door de andere kant op (behalve dus met trakteren gek genoeg haha). Maar kaas op je boterham mag dus al niet meer (of wordt door het meegegeven boekje erg afgeraden, ik denk dat school zelf nog wel wat soepel blijft), op de BSO krijgen ze geen crackers/brood meer omdat het ongezond is, alleen tomaat, komkommer en paprika. Ze sporten 2 uur per middag. Ze eten om 12 uur voor het laatst, krijgen rond 15 uur komkommer en dan 2 uur sporten en dan weer tomaat/komkommer. De juf geeft de BSO kinderen nu op het eind van de dag nog 10 min om even wat fatsoenlijks te eten.
Ik merk dat ik vooral kriegel wordt van het opgelegde gezond, wat eigenlijk net zo goed niet gezond is. De boot wordt een beetje gemist ofzo. snoep moet geen vergif zijn, maar ook geen zakken vol. En als je 2 uur sport, moet je dat aanvullen en niet met alleen komkommer. En een gezonde traktatie kan indd ook een spiesje zijn met fruit en een snoepje (al bevat fruit net zo goed veel suiker natuurlijk dus met overgewicht zal je ook oplettend moeten zijn in fruitinname, fruit bevat natuurlijk wel ook gezonde dingen, in tegenstelling tot snoep).
En dingen als avocado, super gezonde vetten, maar ontzettend milieubelastend, dus omdat nu aan te prijzen als gezond.
en eieren ook, ik bedoel , de kippen leven nou niet in de meest gezellige omstandigheden. Een ei van kip uit eigen tuin is gezond.
Naja, ik wordt dus ook kriegel van alle strengere regels die voor mijn gevoel de boot gewoon missen.