Zo feestje van de kleuter gehad 😅 Het ging goed en was leuk maar wel echt blij om mijn besluit te gaan razen in het speelparadijs op de hoek!
Het waren 7 stuiterende einde schooljaar jongetjes. Ik merk namelijk aan mijn kleuter (ook aan mijn oudste) dat het steeds lastiger wordt. Ze zijn moe en stuiterballetjes en dat komt vooral omdat alles natuurlijk al niet meer zo is als normaal: toetsen geweest, rapporten gehad, schoolreisjes, juffendag, kinderfeestjes.
Nou dat merkte ik ook aan de kleuters. En het zijn sowieso 4-5 jarigen natuurlijk. Weer even bemiddelen, actief vragen of ze naar wc moeten, onderlinge ruzietjes (of nou ja, 1 kindje sloeg steeds en luisterde slecht, zeurde om snoep, wilde niet mee naar huis dus ik moest echt even streng worden) Maar ook lekker tikkertje met mijn man door dat paradijs gespeeld, erg leuk en actief gespeeld, grapjes gemaakt en gekletst. Allemaal bezweette rode koppies op het einde!
En toen we uit school langs een dikke man liepen riep 1 van de kinderen waar ik mee liep: Wow ik
zie een hele dikke man. Dus ik leg kort uit dat dat kan dat we allemaal anders zijn, niet netjes om dat zo hard te zeggen. Roept hij naar ander kindje: zag jij ook die dikke mannn Wow! Hij eet teveel of heeft een baby in zijn buik.
Man, ik vind dat zo gênant allemaal zeker als het niet mijn eigen kind is. Want ja ik liep met 7 kleuters dus ik kon het ook niet helemaal oppakken zoals ik zou willen. En ik weet dat het een fase is want zelfs mijn brave oudste heeft zoiets wel eens gezegd in een supermarkt maar toch 😅
Verder was het heel leuk. De kleuter heeft genoten. Was wel veel voor hem, al die cadeautjes en kindjes etc. Maar hij was verder enorm in zijn element.
Ik vroeg of hij het leuk vond en toen zei hij: ja maar ik vond het niet leuk want er moesten twee kindjes huilen. Die kindjes moesten kort huilen om een botsing tegen elkaar en omdat een kindje “verraadde” waar een cadeautje verstopt lag. Oftewel gewoon kleuter dingetjes die we prima konden oplossen. Maar het verbaasd me dat hij dat we dan uitpikt. Of eigenlijk niet, ik heb al langer het gevoel dat hij sfeer en omgeving heel erg voelt en herken dat van mezelf omdat ik dat ook deed. Of doe: ik vind nog steeds feestjes geven vervelend omdat ik wil dat iedereen het “leuk” heeft. Ik merkte ook echt dat hij alles even moet verwerken en verder niet kan antwoorden wat hij er van vond/denkt.