Hopsatee dit had mijn oudste zoon toen hij jonger was ook, vaak ook trouwens.
Ik heb geleerd dat onder de douche zetten niet werkt, omdat ze dan extra handelingen moeten uitvoeren, terwijl ze op dat moment al niks willen. (bij sommige kinderen zal het vast werken hoor, maar onze kinderen lijken best op elkaar.😜)
Het enige wat hier hielp (het is gelukkig al heel lang geleden) was heel heel heel duidelijk en streng zeggen ‘ik ben niet boos, maar ik ga nu wel boos tegen je praten en ik ga harder tegen je praten dan dat jij dat doet want je hoort niet meer wat ik zeg’ en dan dwong ik hem echt met mijn woorden en stem hem te stoppen met huilen of als hij naar bed moest zich om te kleden. Telkens als hij luisterde complimenteerde ik heb en zei ik dat ik niet boos was. Dit werkte hier perfect. Hij was dan zo overprikkeld dat hij he-le-maal over zijn toeren was. Precies zoals jou zoon en uiteindelijk viel hij dan altijd huilend in mijn armen.
Vasthouden, troosten, hem ompraten verzin het maar maakte hem alleen nog maar razender. Hij moest eerst echt weer met beide benen landen en uitrazen. (Ik zocht dan echt het goede moment) Voordat ik als een soort leger officier hem ging commanderen, want dat was wat hij nodig had, kaders om zich aan vast te kunnen klampen.