Vulpen Oké, blijkbaar is deze week bedoeld om kennis te maken met het programma en worden ze volgende week getoetst en vanaf dan gaat het op niveau. Communiceer dat dan even van tevoren hè...
Het verhaal gaat verder (helaas)... Ze was dus getoetst, en toen kon ze lessen doen om de -ch en -sch te leren. Prima. Maar na een week was ze weer bij een volgende toets. En de school heeft natuurlijk niet voortdurend tijd om die toetsen af te nemen, dus toen heeft ze toch weer lessen gedaan die ze eerder juist had overgeslagen... Dus toen hebben we een berichtje gestuurd dat we toch graag eens een gesprek hierover willen hebben, ook in het algemeen over hoe ze het volgend jaar in groep 3 willen doen, en nu is mijn vrouw vanochtend aangesproken door de juf die toen ineens zei: 'O ja maar als het te veel frustratie oplevert, dan halen we haar gewoon uit Bouw! hoor, ik zal haar per direct uit het programma halen!' En een afspraak vond ze niet nodig. Ik heb nu toch maar een berichtje gestuurd dat het misschien handig is om eerst nog aan oudste te vragen wat zij überhaupt wil. Wat mij betreft is het ook prima als ze alleen meedoet als ze niet bij een toets is, als zij het verder wel leuk vindt om te doen. Maar nu is het ineens besloten alleen omdat mijn vrouw er een kritische vraag over gesteld heeft? Ik weet niet, niet zo'n lekker gevoel bij.
In hoeverre kun je nou van school verwachten dat er een plan is voor als kinderen al kunnen lezen als ze naar groep 3 gaan, vraag ik me af?