Ysabella
Scheelt ook wel dat m'n schoonmoeder het nu eindelijk ook ziet, ze heeft er zelf een aantal groot gebracht en pleegzorg gedaan. De pleegkindjes hebben bijna allemaal een rugzakje en heeft ondertussen flink ervaring met gedrags problemen ed. Dat zorgt er ook wel voor dat ik echt wel zeker weet dat kleine meid ook echt anders is, alleen als dan die brief komt met een echte datum erin... we hebben het er gister toevallig nog over gehad, schoonmoeder en ik, en ze vond het maar vreemd dat haar vorige juf met al haar jaren ervaring niks bijzonders aan kleine meid opgevallen is, dat het op leeftijd en speelsheid gegooid wordt. Ja natuurlijk is ze nog jong, maar ze kan thuis nog niet 1 kleurplaat af maken zonder dat ze gaat krassen omdat het te lang duurt. Ik denk dat ze zich op school ook wel een beetje anders laat zien dan dat ze is, wat ook niet ongewoon is, daar doet ze over het algemeen wat van haar verwacht wordt. Thuis komt ze dan weer mopperen over hoe stom het werken in het boekje was, terwijl ze heel graag wil leren lezen en schrijven, of juf heeft wel 2x voorgelezen, weet je wel hoe saai dat is. Ze zegt ook altijd dat het leuk was op school, maar zoals gister kan ze ook heel plotseling zeggen dat ze niet meer naar school wil en lekker bij mammie thuis wil blijven. Of ze het echt meent weet ik niet, ik weet wel dat ze het ook helemaal prima zou vinden als ik tegen haar zou zeggen dat ze nooit meer naar school hoeft en voor altijd bij mij mag blijven.