[verwijderd] Oh grappig, dichtbij! Goeie! Ik heb die naam volgens mij wel eens eerder gehoord. We houden het in gedachten. We willen haar op korte termijn niet laten testen ivm betrouwbaarheid op jonge leeftijd (ze is 3,5j) maar hebben ons nav de afgelopen tijd wel voorgenomen om dat wel te gaan doen zodra er zich weer een vergelijkbare situatie als die van afgelopen maanden aan zou dienen en dan is het fijn alvast een naam te hebben.
[verwijderd] De reactie van je man raakt me eigenlijk wel en ik ben blij dat je die met me deelt. Soms ga je zelf denken dat je spoken ziet en betekenissen gaat verlenen aan dingen (in dit geval tekeningen) die er misschien helemaal niet zijn. Angst voor een tunnelvisie of juist blinde vlek ofzo...
Ze ging tot nu toe 2 dagen naar het kdv en 2 ochtenden voorschool. We hebben het nu zo kunnen regelen dat ze per 1 maart 4 ochtenden naar de voorschool kan en weg kan bij het kdv. Ze moet nog 2,5 dag dus we kunnen aftellen.
Nog even een punt van frustratie en onbegrip (blijkbaar gaat bij mij, na maanden opkroppen, nav dit topic ineens een beerput van frustraties/emoties open 😅:p ). Lang verhaal kort: we kregen in augustus een evaluatiegesprek met het kdv, telefonisch, waarin werd gezegd dat alles goed gaat met haar. Ze hadden de kijk! registratie (observatie aan de hand waarvan ze ’scoren’ op welk ontwikkelingsniveau kids zich begeven tov leeftijdsgenoten) nog, die zouden we nog krijgen maar omdat er op dat moment geen bijzonderheden en geen enkele zorg was (behalve af en toe wat weerstand bij het wegbrengen) hebben we daar helemaal niet meer aan gedacht. In de maanden daarna nam haar weerstand gestaag toe. Nog steeds niks aan de hand volgens hun; zij snapten het ook niet, behalve dat het normaal was, "die laatste maanden" (ze moest er nog 11 op dat moment...) voordat ze naar de basisschool gaan. Misschien kreeg ze van ons ook wel iets mee van weerstand..? werd er nog geopperd. Ze zouden haar wel extra uitdagen en wat meer schoolser werk geven (in de praktijk waren dat puzzels van 12-16 stukjes en een werkblad waarbij ze het grootste dier moest omcirkelen - stel je voor; een plaatje van één mega olifant die het halve A4 in beslag nam, naast een plaatje van een piepkleine muis. Succes! - einde cynisme 😉)
Krijg ik twee weken geleden alsnog die observatie van aug. en dan blijkt dat zelfs zij een voorsprong van gemiddeld 10 maanden zien op vrijwel alle gebieden. Dat hebben ze ons niet verteld. Ja, behalve dat het verpakt zat in “ze doet het hartstikke goed!”... Dan denk ik; dan snap je toch dat een kind er geen zin meer in heeft om tussen de dreumesen te zitten (no offense naar dreumesen 😛) en toe is aan een volgende stap en dan denk je toch mee met ouders ipv het te gooien op een fase (die het ongetwijfeld deels ook is) en te opperen dat het probleem misschien thuis ligt, want “hier is ze zo lief en van haar willen we er wel 15 op een groep!”. Dank je de koekoek als ze thuis vervolgens de boel afbreekt...
Sorry, moest even ongenuanceerd mn ei kwijt... XD
@Ysabella succes met je telefoontje. Ben benieuwd wat er uit gaan komen.