Ik heb net alle moed bij elkaar verzameld en de psz gebeld, morgen heb ik om 12.00 een bel afspraak en ik vind het super spannend, geen idee wat ik precies moet zeggen morgen. 🙈
Cactusje er zijn inderdaad best veel ‘vakken’ die hij goed kan, zeker nu je ze zo opsomt! Wij zien het thuis onbewust helemaal niet zo, want het is gewoon N en hij is altijd al zo. Toen hij 2 was kende hij al alle kleuren en toen hij net 1 was geweest kon hij op die leeftijd al heel goed verbanden leggen.
Dus ik denk dat jullie wel gelijk hebben, Wij moeten hier iets mee gaan doen.
Net ook weer bij de huisarts zat hij het woord huisartsen te spellen, de lampen te tellen, de magneetjes te tellen, te vragen hoe oud iedereen was. 😬
Jammer dat de klassen zo groot zijn geworden al valt 27 leerlingen tegenwoordig wel ‘mee’ het lijkt mij ook erg lastig voor de juf of meester om door alle stress en hectiek -die grote klassen met zich meebrengen -alles te kunnen bieden wat elk kind afzonderlijk nodig heeft.
Merk je dat ze thuis dan echt moet ontladen? En vind je hoe het nu gaat prima of zou je op school dingen anders willen voor haar?
Koekie83 een desillusie is inderdaad helemaal het juiste woord. Het is echt een flater wat dat betreft.
Koekie83 het 'vervelende' gedrag dat vaak meer zegt over hoe ze zich geen houding weet te geven dan hoe ze écht is...
Hier sla je de spijker echt mee op zijn kop.
Jullie hebben ook een hoop te stellen -gehad- vreselijk als je kind zo in de knoop zit! Daar zul je vast slapeloze nachten van hebben gehad. Wat een verdriet moet ze ook hebben gehad en die machteloosheid op zo’n jonge leeftijd. 😢
Koekie83 Heb voor de grap (nou ja, grap...) twee foto's bijgevoegd.
Die twee tekenen laten eigenlijk zien hoe bizar goed een kind zich aanpast aan de rest en hoe onzichtbaar je kan worden en dus ook al op die leeftijd wilt zijn.
N past zich ook altijd aan en ouders vinden dat helemaal top, want dan kan hun kind eens lekker oefenen in assertief zijn. ‘Ze hebben wel een speciale band hè?’ Word er dan ook gezegd. En dan denk ik nou nee, zo doet hij bij elk kind. Hij is ook altijd de enige die in de speeltuin naar mij toekomt om te vragen of hij op de step van een ander mag steppen, de rest pakt altijd alles af, zeggen geen sorry, maken ruzie. Hij niet. ‘ mijn kind kan altijd zo goed spelen met de jouwe, ze hebben echt nooit ruzie.’ Nee daar zorgt N wel voor... de bemiddelaar zonder woorden. Gewoon het gedrag aanpassen op de ander, dan heb je ook geen conflict. Hij is ook erg conflict vermijdend.
Ik hoop zo voor jullie dat dit in een stijgende lijn doorzet dat ze zichzelf kan en mag zijn en dat ze boven alles gezien word door de juf/meester. Gezien worden is zo belangrijk!
ps, je kaapt dit topic niet hoor. 😘
Vulpen omdat het gewoon nogal loos is om het dan nog over de kleuren te hebben en met z'n allen tot 10 te zingen.
Vooral dat. 🙈 En ik heb het bij de intake zo duidelijk aangegeven, maar hun zien het niet hoor dat hij meer kan dan de rest. Hij is vooral onhandelbaar, kopieert(goh!) en verstopt zich onder de tafel of in de keuken.
Morgen dus een bel afspraak, iemand nog tips/adviezen?