Zonnebloem Als flesvoedende-moeder lijkt het mij juist wel zwaarder, helemaal als je baby flesjes weigert dan ben je dus altijd tijdsgebonden wanneer je even weg wilt/moet.
Dat is vooral het eerste half jaar zo. Al was mijn oudste een flesweigeraar en ook daar hadden we een oplossing voor, want kind moest toch eten als ik werkte.
Na het eerste half jaar ben je sowieso niet meer afhankelijk van een fles voor de (afgekolfde) melk. Er zijn genoeg alternatieven, waar ze uit kunnen drinken. Na een jaar maakt het al helemaal niks meer uit. Toen kon ik zelfs een hele dag overslaan als het mij niet uitkwam. Ik denk eerlijk gezegd dat flesvoeding na het eerste half jaar meer werk is, dan borstvoeding.
Als je het eerste half jaar overleeft (dat vond ik wel echt pittig en zwaar bij de oudste), wordt het alleen maar makkelijker. Na een jaar snapte ik niet meer waarom ik überhaupt zou stoppen, want er waren voor mij geen nadelen meer en ik zag enkel nog voordelen. Geloof mij maar er is echt niks knaps aan heel lang borstvoeding geven. Zijn vooral luie en gemakzuchtige mensen zoals ik 🤣.