Honkeytonk ja doen hoor, Z kreeg op de van zijn geboorte 3 dagen antibiotica dus dag ‘goede’ darmflora. De verpleging begon direct over probiotica.
All the baby stuff!
[verwijderd]
[verwijderd] ja maar je hebt toch met de arts overlegt? Alleen een week heeft dus geen zin.
[verwijderd]
Zonnebloem ik heb overlegd ja en ze heeft toen een week voorgeschreven en zei: je mag langer geven als je dat wil.
En zoals ik eerder ook al zei: morgen zal ik opnieuw overleggen met de arts hierover.
En dus nogmaals: ik snap wat je zegt, maar ik verkies het persoonlijke advies van mijn arts boven een algemeen advies van een website. Al wil ik 10x overleggen, dan is dat wat ik doe.
- Bijgewerkt
[verwijderd] in de bijsluiter staat ook hoe lang je mag geven, ik denk dat dit de babyvariant is van de Ultra Levure, dat is sowieso een ander soort probioticum (het is een gist en kan dus niet 'aangevallen' worden door antibiotica). Overleggen met de arts is sowieso wijs, zeker omdat je niet wil dat ze telkens hervalt.
[verwijderd]
Nescio Er staat in de bijsluiter dat een arts de duur bepaald , en dat de situatie binnen 48 uur moet verbeteren, zo niet, dan weer terug naar de arts.
Het is een gist ja, blijkbaar anders dan een 'gewone' probiotica? Een soort van boost of iets?
Google zegt dat het vaak wordt gegeven icm met antibiotica. En dat het dan even lang voorgeschreven wordt als de antibioticakuur ..7 dagen is dus helemaal geen gek advies.
[verwijderd]
Dokter geweest:
7.6 kilo Ze is bijna waar ze 2 maanden geleden zat dus we gaan de goede kant op. Morgen bloedprikken want de bloedplaatjes moeten wel echt naar beneden gaan, maar in de meeste gevallen gebeurd dat ook gewoon.
Qua probiotica. 7 dagen is correct, we mogen ook het doosje opmaken, en daarna kunnen we andere probiotica geven als we dat willen.
[verwijderd] fijn dat ze weer aankomt! En dat jezelf kan inschatten op probiotica! Hopelijk gaat ze nu ook gewoon weer beter. Morgen prikken voor de bloedplaatjes? En de uitslag?
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Honkeytonk morgen middag/avond de uitslag. De arts krijgt hem ook. Als er iets mis is dan belt hij, en anders zien we elkaar over 2 maanden voor een check up
Toevoeging: Ja bloedplaatjes en nog wat dingen die wat uit balans waren. Calcium ook geloof ik en een bepaalde reserve. En ook gewoon weer de bloedlichaampjes en zo.
[verwijderd] fijn dat je het zo hebt kunnen regelen!! Hopelijk zijn de bloedwaarden morgen weer beter!
Ik heb nu voor het eerst een babyweegschaal. Bij de anderen nooit gehad maar ik vond N zo klein en ze wilde slecht drinken in het begin dus nu toch 1 gekocht.
Vorige week zaterdag was ze 4000gr. Dacht vanmorgen zal dr nog eens wegen, precies week er tussen en maandag cb, dan weet ik of ik me moet voorbereiden op gezeur.
Is ze vanmorgen 4010gr oftewel maar +10gr vanaf geboorte +750gr, morgen is ze 7 weken.
Heb verder totaal niet het idee dat het slecht gaat ofzo hoor. Qua lengte merk ik dat ze groeit, kleertjes die te kort worden en anderen die gaan passen etc.
En ze begint geluidjes te maken, eerste voorzichtige lachers. Ze is tevreden (als ze bij iemand mag hangen)
Krijg een nieuwe vpk op het cb dus weet nog niet hoe deze erop reageer
Toch6 en wat deed dat met haar curve? Ik gebruik de app 'Child Growth Tracker' om de WHO curve bij te houden. Ik heb bij Zoë toen een weegschaal gekocht omdat ze slecht aankwam, op een gegeven moment alleen maar bleef afbuigen (wat bij haar dus wel een oorzaak bleek te hebben). Gebruik hem nu bij Lune ook. Zij is ook van de onderste lijntjes en moet er veel voor doen dat ze op gewicht blijft. Maarja, die eet ook maar weinig vaste voeding komt vast ooit goed!
Zuremat die app heb ik ook. Bij geboorte zegt hij 52%, gisteren 9,9%. Ze zakt telkens wat verder.
Ze drinkt wel vaak genoeg op een dag. Overdag eerder om de 1,5/2u dan 3. Ik de avond bijna non stop. Snachts laatste week 1 langer blok maar vanaf 3/4u gaat ze gewoon weer op de korte stukjes (slaapt gelukkig wel gelijk weer dan)
Zuremat nee kma ofzo verwacht ik niet, daarvoor is ze te rustig (niet futloos).
Afbuigen is wel iets wat ze allemaal deden, alleen niet zo vroeg al zo veel. Maar E ging bijvoorbeeld ook van +2 naar -2,5 in 14 maanden.
Wel gek dat ze nu met 7 weken nog steeds niet het geboortegewicht redt van 2 andere kinderen