Noordeling ik las het nu ja. Heb mijn post nog aangepast.
Wat vind jij hiervan?
Buurmeisje komt hier zelf elke naar mij toe voor een kus op de wang of een knuffel. Die is hier ook heel vaak. Maar zou het nooit uit mezelf doen! Dus ik vind dat wat jij omschrijft ook best wel raar. En zeker gezien de reacties van de kinderen is het vreemd te noemen.
- Bijgewerkt
Ysabella Als het bv zijn vrouw was geweest had ik het ook zeer zeker raar gevonden. Maar deze man is sowieso zwaar handtastelijk. Hij tilt mn dochter ook gewoon zomaar op. Of zit tussen alle buurtkinderen en 'stoeit' met ze. Hij is erg knuffelig. Ik vind persoonlijk dat er grenzen moeten zijn.
P.s ik twijfel of het toch niet de mond is geweest maar voor mij persoonlijk maakt dat niets uit. Ik vind het echt raar en vooral niet nodig.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Louelle81 Misschien is het dan gewoon een heel joviale man die erg fysiek is. Sommige mensen hebben dat en daar is op zich niks mis mee. Als student had ik eens een huisgenoot die ook heel fysiek was. Tijdens het praten praatte ze echt met heel haar lichaam, ze zat of stond nooit stil en ze raakte ook regelmatig even je arm of je schouder aan. Dat was gewoon haar manier van doen. Bij zulke mensen is het denk ik belangrijk dat ze zichzelf er bewust van zijn en hun voelsprieten uit hebben staan om te zien of anderen dat wel of niet op prijs stellen, maar er ligt ook een rol bij de omgeving om grenzen aan te geven als het als onprettig wordt ervaren.
Met spelen en stoeien met de buurtkinderen of boxen geven vind ik op zich niks mis, zo lang het daar bij blijft. (Corona even buiten beschouwing gelaten.)
Die zoen op de wang vind ik wel raar en op het randje van wat gepast is, maar ik ben het ook eens met Ysabella. Het is maar een kus op de wang. Laten we het ook niet groter maken dan het is. Als ze er zelf een beetje giechelig over doet en zegt dat de baard prikte, zou je kunnen vragen of ze het prettig vond dat hij haar een zoen gaf. Als ze dan nee zegt, zou je kunnen zeggen dat ze dat volgende keer mag aangeven: " ik vind het niet zo fijn als je me een zoen geeft, wil je dat alsjeblieft niet meer doen?" Of: "ik wil ook liever een box."
Ik zou het niet op prijs stellen als een vader dat bij mijn dochter zou doen. Zelfs als het de vader van haar beste vriendin is. Bij een moeder zou ik nog denk ok...beetje much maar goed. Een knuffel van een moeder zou ik dan ook weer anders en minder erg vinden.
Het zou voor mij ook een reden zijn om te zeggen blijf maar een beetje uit de buurt van die vader en ik zou hem in de gaten houden.
Maar misschien ben ik daarin wel erg voorzichtig en achterdochtig hoor.
- Bijgewerkt
[verwijderd] Ja hij is ook zeer joviaal, amicaal en noem maar op. Maar hij geeft het ene meisje wel een kus en de ander niet.
Ik ga het ook niet groter maken hoor. Maar persoonlijk vind ik dat je als volwassene moet weten wat de grens is. En ik vind een kus op de wang hetzelfde als op de mond. Maar ik ben er denk ik ook wat strenger in. Ik raak andere kinderen ook niet zomaar aan. Wij zijn niet zo 'vrij' en hij misschien wel.
We zaten laatst buiten. En hij wilde dat mn dochter bij hem kwam. Ze wilde niet, ging meteen aan mij hangen zeg maar. Hij kwam dichterbij staan en heeft haar toch gewoon opgetild. En ik merkte al aan hem dat hij dat al een tijd wilde doen. Ze begon te huilen en ik werd daar heel ongemakkelijk van. Hoezo til je haar op? Om te knuffelen? Hoezo wil je een kind knuffelen die net een paar maanden kent en we pas sinds een paar weken echt spreken.
Hoe joviaal je ook mag zijn, er zijn wel gewoon grenzen.
Ysabella precies dit.
Een kus op de wang anzich vind ik niet vreemd. Maar omdat je al vervelende ervaringen hebt met de man, is dit er bij opgeteld.
Wat heb je gezegd tegen hem toen je dochter aangaf niet te willen en hij haar toch optilde?
Want zo te lezen respecteert hij de grenzen niet van andere/kinderen.
Honkeytonk Eerlijk gezegd was ik een beetje geschokt. Ik voelde een tijdje een bepaalde spanning. Want hij riep dus steeds G... kom hier, kom bij mij, al dagen. Ze liet duidelijk merken dat ze het niet leuk vond. Ik zei nog, laat haar maar..... Maar dan toch naast haar staan en haar super snel oppakken.
Ik weet niet, misschien wil hij super graag leuk gevonden worden.
En @Ysabella dat is het ook.
We zien hoe hij zich gedraagt. Hij staat ook gewoon in zn slip alleen in de tuin. Zou je zeggen, niks mis mee idd. Maar als je dan opeens oog in oog staat met je buurman in zn slip, geen boxer maar echt een slip, is dat best akward!!!
Daarnaast dat ie zich zo mengt tussen de kinderen, veel aanraken, gewoon mi te amicaal. Mm vriend was het een aantal weken geleden al opgevallen, dat ie zo handtastelijk was, en dan nu gebeurd dit. Heeft bij mij nu wel de creep factor. Niet dat ik er meteen vanuit gaat dat ie slecht is, maar hij kent geen grenzen.
Ik zou het toch een keer moeten aangeven. Ik denk wel dat hij daar voor open staat. Het enige wat een beetje in de weg staat is de taal (Poolse afkomst). Ik moet denk ik wel heel duidelijk zijn, met niet teveel uitleg, om het goed te kunnen volgen. Echt lastig. Maar iemand moet er toch wat van zeggen.
Vandaag speelt zoon weer met dat meisje, ik ben benieuwd of ze het er nog over gaan hebben.
- Bijgewerkt
Vulpen Normaal ben ik ook echt goed gebekt. Maar zag deze echt niet aankomen. Of eigenlijk wel omdat hij al dágen toenadering tot haar probeert te krijgen. Maar dan nog op dat moment was ik echt een beetje geschokt om meteen wat te zeggen. Het ging ook heel snel. Ze begon echt meteen met huilen dus pakte haar meteen weer. Volgende keer gaat het echt niet gebeuren.
- Bijgewerkt
Louelle81 dat hij van Poolse afkomst is, kan ook zeer meespelen.
Mijn ex komt uit zuid Europa en zij zijn heel erg van het aanhalen van kinderen, bekend of onbekend. Hij zou gerust een kind een aai over de bol geven of een kneepje in de wang, ook al kent hij hem of haar helemaal niet. Is echt cultuur.
Hij heeft zelfs een keer stampende ruzie gehad met een vader omdat hij dus een onbekend jongetje bij de schouder aanraakte.
Mijn ex snapte werkelijk waar niet wat daar mis mee was
Kinderen die hij iets beter kent, zou hij dus ook gerust optillen of knuffelen...
Maar, als jij er een naar gevoel bij hebt, dan sta je natuurlijk volledig in je recht. Je mag je onderbuik gevoel best vertrouwen! En dan mag je ook aangeven dat je liever niet hebt dat hij je kinderen aanhaalt.
Louelle81 cultuur kan zeker meespelen. Toen wij nog in Antwerpen woonden in een heel multiculturele buurt werd mijn oudste door iedereen wel aangehaald of geprezen. We konden geen rondje door het park doen zonder dat iemand in katzwijm viel voor haar, naar haar zwaaide, een handkusje blies.. en dan echt mannen en vrouwen, jong en oud. Een oude Marokkaanse man van 80 stopte eens om haar op haar hoofd te kussen. Ik vond dat ook apart maar omdat ik de buurt kende voelde dat voor mij niet vervelend. Ze was toen 1,5 jaar en vond al die aandacht maar wat leuk.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Nescio hier in zuid Frankrijk is dat ook normaal. Kussen niet, maar Robbie krijgt heel vaak een aai over de bol als hij rondrent. Mensen zoeken contact , zeggen bij het langslopen iets tegen mij over hem. Ik vind het juist heel leuk. Ik vind mijn kind namelijk ook heel leuk, als andere mensen dat ook zo zien dan ben ik alleen maar blij, haha.
Maar ik zou een kus niet accepteren. En ook je onderbuikgevoel volgen @Louelle81 , en zeker ook als je dochter aanraking niet prettig vind dan vind ik ook dat je haar grenzen mag (moet) aangeven.