Dikke knuffel 😘, helaas herkenbaar, dus hier nog hele grote twijfel of we voor een 3e willen gaan. Man wil heel graag, ik ben zelf huiverig.
Hopelijk valt de nasleep mee 😘.

1986Lynn ahh lastig is dat je! Ik wil echt zo graag (eigenlijk zo graag 4 kindjes.. maar dat klinkt echt als een brug te ver soms voor ons ☚ī¸). Maar erger me ook dat ik zo graag wil, alsof ik niet blij ben met onze 2 prachtige jongens (wat ik wel ben!)

Waar ben je het meest huiverig voor?

Honkeytonk

Ons ideale beeld is ook 4 kinderen.
      Ik ben huiverig voor het traject en de impact op de jongens (nu ze ook groter worden en daar meer van mee krijgen) en als ik eenmaal wel zwanger ben is dat ook horror zeg maar 🙈 (van begin tot eind heeel misselijk en daarnaast heb ik steeds uitval, van niet zien, niet horen tot geen gevoel meer in armen of benen of tong oid) en dat in combi met de jongens vind ik rationeel dat het goed moet zijn zo, maar emotioneel denk ik; ach die 8 maanden (ze komen uit zichzelf vroeg en anders worden ze met 38 weken gehaald) is niets op hele leven met kindje. Ook zie ik erg op tegen de bevalling, maar daarvoor zal ik dan nog eerst emdr krijgen.

Honkeytonk

Ik snap dat je het zegt, maar dat staat er toch echt totaal los van. Je hebt de jongens dan nog net zoveel te geven, maar ook de hopelijk nog volgende kindjes.

1986Lynn hoe oud zijn je jongen?.wat een heftige zwangerschappen heb je ook nog zeg. Jeetje! K snap dat je huiverig bent!

Hier gelukkig vrij makkelijke zwangerschappen. Misselijk en spugen was bij beidde na 20 weken wel.kver en verder voelde ik e.goed.

Ik zit een beetje meer in jou emotionele gedachtengang, wat maakt die paar maanden nu uit. Maar het blijft zo lastig.

En vaak ook zo eenzaam traject. Voor de eerst begrepen of steunde mensen je nog wel, maar nu, eigenlijk helemaal niet meer, meer onbegrip.

Hoewel.ik niet mag klagen, ik heb wel echt steun van onze families en van 1 vriendin.

Honkeytonk ik was dolblij met maxi, maar wilde dolgraag een tweede en heb ontzettend veel verdriet gehad toen het leek alsof dat niet ging lukken. En was zielsgelukkig met de twee jongens, maar wist ook dat ik nog heel graag een derde wilde. Juist omdat ik ze zo fantastisch vind!

Ik vind het niet meer dan logisch dat dit ontzettend veel pijn doet en een ontzettend angstig traject is. Kinderen krijgen is niet rationeel, dan zou niemand ze krijgen namelijk. Dus dat je nu vol emoties zit lijkt mij logisch en ook logischerwijs heel zwaar.

Deels herkenbaar. Ik heb niet in een lange fase gezeten om zwanger te worden, sterker nog, dochter was 1e poging raak en meteen goede zwangerschap (met de baby dan) goede bevalling etc maar toen, we wilden voor 2e gaan. 4 miskramen, 1 met 5.5e week, 1 met 6.5e week, 1 met 9 weken en 1 met 12 weken. Hele ellende ook rondom de miskramen, zal de verhalen niet helemaal uit de doeken doen. En toen zwanger van m'n zoontje. Achteraf gezien zijn wij zelfs te snel gegaan, maar de wens was zo groot, het verdriet als het fout ging zo groot, en elke maand dat ik niet zwanger was deed zo intens pijn. Dus ja vooral dat laatste, de pijn nu omdat je gewoon alleen maar zwanger wil zijn, die herken ik. Knuffel!

• [verwijderd]

Sneeuwvlok En ook al heb ik 2 prachtige kinderen dat doet pijn.
            Soms heel veel, soms iets minder maar wel altijd pijn.

Dit herken ik heel erg. Ik heb een dochter waar ik ontzettend veel van hou. Ik ben heel dankbaar dat ik haar moeder mag zijn. Maar ik denk niet dat het ooit geen pijn meer zal doen dat er na haar niet meer kinderen meer zijn gekomen.

Ik vind het alleen maar logisch dat je zo verdrietig bent. Hoe blij je met je jongens bent zegt verder niets over het verlangen dat er nog steeds is om nog een kind te krijgen. Het verlangen om kinderen te krijgen gaat ontzettend diep. Tel daar de hormonale veranderingen van de zwangerschap en miskraam bij op... dat levert gewoon verdriet. Het feit dat je zo veel verdriet kunt voelen laat zien dat je nog heel veel liefde te geven hebt.

Born2bme och jeetje, vier achter elkaar en ook zo ver. Dankjewel! Zit bij jullie nog een wens voor een derde?

Sneeuwvlok sterkte jij ook. Wat een heftig verhaal heb je ook. Levensbedreigend ook, jemig. Snap heel goed dat je niet meer durft.