Onze oudste wordt begin september 6. Hij gaat dan ook naar groep 3.
Zonder Corona had hij rond die tijd zijn zwemdiploma gehaald maar helaas duurt het nu nog minimaal een half jaar. Hij wil graag op voetbal namelijk en kan nu eigenlijk pas over een jaar als we blijven bij: na zwemles. Wil graag is overigens beetje genuanceerder als we het er zo over hebben wil hij graag maar vraagt er zelf niet om. Tot nu dus, zijn vriendje gaat op voetbal.
voetbal bij de kleintjes is op woensdag van 1545 tot 1645 en op za van 830-10. Ik ben op woensdag vrij dus dat zou kunnen (peuter moet wel mee) en op zaterdag kan mijn man en ik ook. Ze trainen het hele jaar door behalve met kerst en in zomer. Zaterdag wedstrijden wel winterstop.
Nu twijfelen we heel erg of we het nu al moeten doen of een jaartje wachten. De twijfels:
- het wordt zo veel! Hij gaat 5 dagen van 830-14 naar school en dan ook nog eens groep 3. Op maandag uit school naar opa en oma, op dinsdag naar de bso en vanuit bso naar zwemles (want dat is dus nog minimaal een half jaar) dan op woensdag voetbal van 15.45 tot 16.45, op donderdag weer bso, vrijdag na school weer zwemles en dan op zaterdagochtend voetbal. Is dat niet heel druk?!
- en minder boeiend maar ook voor ons zelf: beide 32 uur werken, twee keer in de week zwemles en dan ook nog twee keer voetbal en de peuter moet altijd maar mee...en je zit natuurlijk gelijk al vast want teamsport is ook wel โverplichtingโ en dus hebben we dan alleen de zondag nog (al zou ik prima nog wel af en toe een weekend weg gaan)
Enerzijds denken we beide: laaat nog maar even. Laat hem even wennen aan groep 3, laat hem zijn zwemdiploma halen, laat hem nog even kunnen
spelen na school (want woe is straks zijn enige speeldag omdat hij dan niks heeft zonder voetbal, vrijdag heeft hij altijd al zwemles) en laat ons nog even voorbij de peuter fase gaan zodat we straks een wat minder bewerkelijke kleuter overal mee naar toe kunnen slepen.
Andere kant denk ik: nou ja, hij kan altijd nog even op woe en vr voor voetbal of zwemles een uurtje spelen, zijn vriendje zit ook op voetbal dan en het komt vast goed.
Het is niet echt een First world problem ofzo haha maar we vinden het toch lastig. Nu al doen of jaartje wachten? Zo jong, zo druk..is dat wel goed?