Manque
[verwijderd]
Ah nu snap ik de kritiek beter. Of ten minste; nu snap ik beer waarom er kritiek zou kunnen zijn, want de kritiek die ik tot nu toe gehoord heb lijkt idd niet echt hierop 😅
Mijn gevoel is juist meer "Als ze regels verzinnen moeten ze daar ook bij op (kunnen) treden", ik heb mij kapot geërgerd dat iedereen zich maar overal niet aan kon houden zonder consequenties terwijl anderen zich wel aan de regels hielden. En dan hoor je ook regelmatig dat boetes ed die wel uitgedeeld waren niet rechtsgeldig waren etc.
Maar dat is mijn eerste ingeving, ik zal het vast met alle regels en de bij te verzinnen extreme gevallen niet eens zijn.. De vraag is hoe realistisch kan je alles indekken; ik kan mij herinneren dat je er een wet kwam dat je niets los in de auto mocht vervoeren, omdat er vrachtwagenchauffeurs waren die hun cabine vol met knuffels hadden etc dat gevaar opleverde. Toen was er ook een klein beetje commotie; mag ik mn tas dan nog wel op de bijrijdersstoel zetten?
Als alle agenten iedereen gingen stilzetten en beboeten voor elk los dingetje, dan waren er natuurlijk ook protesten gekomen. Maar dat is de realiteit niet binnen Nederlands systeem.
De vraag is: hoeveel ruimte gun je politie ed om iets interpreteren? Als mijn buren een feestje geven terwijl straks misschien de ICs weer vol liggen en mensen geweigerd moeten worden, dan zou ik wel willen dat de politie iets kan doen..
Ben het wel eens dat het hele proces wat transparanter moet, al snap ik ook wel dat elke eventuele maatregel dan meteen door de media gaat incl alle verwarring die daarbij hoort.
Bovendien moeten maatregelen veranderd kunnen worden, dat merken we nu ook met de noodvorderingen. Dan kom ik toch weer terug op; wat is het verschil..
(Blijft in het algemeen trouwens wel dat ik vind dat de regels krom en te verschillend zijn, nog helemaal niet soepel lopen etc, maar dat staat los van of het een noodvordering is of een wet. Het idee van de wet zou zijn dat er minder verwarring zou zijn begreep ik ergens, maar dat zie ik dan ook weer niet.)