Ik merk dat ik het allemaal ook erg onduidelijk vind. Zo'n wet kan ik gewoon niet lezen, ik ben na 3 zinnen mijn concentratie kwijt door het formele taalgebruik.
Indien terstond intredende onaanvaardbare gevolgen in verband met de uitbraak van COVID-19 noodzaken tot de vaststelling van een algemene maatregel van bestuur of ministeriële regeling, blijven ten aanzien van die algemene maatregel van bestuur of ministeriële regeling wettelijke voorschriften buiten toepassing die ertoe strekken dat:
- Ik begrijp de lidwoorden
- Ik begrijp het woord COVID-19
En
- Daar houdt het op.
Aan de andere kant zie ik de verhalen op Facebook, waar ik daarin dingen lees over politie die je huis mag binnen vallen om te controleren of je je wel aan de 1,5 meter houdt, boetes van ruim 4000 euro of gevangenisstraffen van 2 maanden, dat er geen specifieke einddatum zit maar tot het einde der tijden verlengd mag worden. Maar goed, dat is Facebook, dus of dat nou zo betrouwbaar is 🙄
Ik zou dus graag iets willen lezen wat feiten én normaal taalgebruik bevat, maar vooralsnog heb ik het idee dat ik daaruit moet kiezen en zolang er geen wet voor dummies is kan ik er niet echt een mening over vormen..