• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ha dames, haar normale ritme tot zover was elke 3 a 4 uur ongeveer 20 min aan 1 borst.
Tot 6 dagen geleden, toen ze ineens stopte na gemiddeld 10 minuten en elke 1,5 uur kwam.

Gisteren heeft ze twee borsten mogen drinken, omdat de eerste leeg was en ze nog honger had.
Ik had natuurlijk net daarvoor afgekolfd.

Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met dat borstvoeden. Ze hapt niet goed aan, zelfs met een tepelhoedje krijg ik af en toe nog scheve tepels. We hebben gecheckt of haar tongriem niet te kort is, er is een lactatiedeskundige bij geweest, niets laat het beter gaan.
Ik wilde langzamerhand 1 voeding per week afbouwen, omdat ik het niet zie zitten om op mijn werk nog te moeten kolven.
Ze drinkt net haar eerste kunstvoeding weg en dat gaat tot nu toe goed. Even afwachten wat het met haar darmpjes doet.

• [verwijderd]

[verwijderd] Zwaar he als ze zo vaak komen 🙁 Remy kwam ook zo vaak en dronk dan 20 of 30 minuten. Ook snachts. Niet te doen gewoon .. zeker niet als je nog een kind hebt en andere verplichtingen en zo.
    Hopelijk gaat het afbouwen voorspoedig.

(Ik heb alleen ervaring met gewone productie afbouwen, niet met overproductie.. vandaar dat ik nog niet had gereageerd op je topic.)

• [verwijderd]

[verwijderd]

Het is inderdaad niet grappig. Ben jij inmiddels helemaal over op fles?

Ik zou echt aanraden om 1 borst per keer te geven. Als er zoveel komt en zo heftig binnen dan kappen ze er idd sneller mee. Kijken of dat beter gaat

• [verwijderd]

Honkeytonk

Koorts is over gelukkig. De pijnlijke plek voelt nog beurs, maar niet meer zo pijnlijk.
        J heeft net voor het eerst flesvoeding op en ik heb weer leeggekolfd. Nog maar 90cc totaal in twee borsten.
        T gaat wel van de ene naar de andere kant zeg.

[verwijderd] ja daar zorgt een ontstekingsreactie wel voor 🙈 fijn dat de koorts weg is! En hopelijk wat afbouwen nu voorspoedig!

[verwijderd] pas wel op met te rigoureus afbouwen. Het kan nu lijken dat er 'niets' of 'minder' inzit omdat je minder kolft, je lichaam blijft wel degelijk melk aanmaken. Met een kolf krijg je nooit alles eruit. Je hebt echt tijd nodig om af te bouwen omdat je productie nog niet is ingesteld en het nog heel hard kan schommelen. Te snel afbouwen kan opnieuw voor een borstontsteking zorgen.

Dus neem de tijd, 5 a 7 dagen per voeding zeker. LLL raadt zelfs 14 dagen voor elke voeding aan.

• [verwijderd]

[verwijderd] ja ik was al binnen 2 weken helemaal over. Achteraf gezien iets te snel (Ik zat ook tegen een ontsteking aan) maar ik was er helemaal klaar mee. Ik vond het emotioneel en fysiek ook moeilijk om de ene keer te voeden en dan weer een flesje, dus ik pakte meteen door.
          Het heeft Rémy ook goed gedaan want hij had bijna meteen een ritme te pakken en deed veel betere slaapjes wat zijn humeur ook goed deed.. en hij begon ook aan te komen als een gek 😃

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Update.. inmiddels weer gestopt met kolven, want mijn productie is ineens drama. Kind drinkt nu bijna aan uur aan twee borsten en blijft sabbelen als er niks meer uit komt.
          Nu moet ik haar dus eigenlijk weel vaker gaan aanleggen, msar om haar daar nou voor wakker te maken..

• [verwijderd]

Kind net met kleine pauzes van 1945 tot 2200 aan de borst gehad en nog honger. Stuwing is ook bijna weg.
          En nu? Maar gelijk helemaal over? Toch nog zo veel mogelijk proberen te kolven?

Gekke boobies van mij. 🤐

[verwijderd] dat de vele avond drinken lijkt me clusteren en dat is een heel normaal iets. Verder ligt het eraan wat je wil. Wil je bv blijven geven? Blijven aanleggen. Wil je kv gaan geven? Aanleggen en rustig aan wat voedingen laten vervallen. Op zich is een productiedip na ontsteking niet zo gek. Dat gebeurd vaker maar ik zou aan de hand van wat je wil bepalen hoe nu verder. (Hier ook veel productie vooral in het begin gehad na harde plekken was het ook weleens wat minder maar ik voedde volledig op vraag dus hij krikte het vanzelf weer op. 12x per dag en in de avond clusteren gebeurde toen zeer regelmatig en is ook normaal voor een kleine baby, werd vanzelf minder)

[verwijderd] wat Elsie89 zegt. Als je een productiedip hebt, regelt je dochter dat zelf door veel te willen drinken. Ook is dat clusteren heel normaal op haar leeftijd, flessenkindjes doen dat ook. Komt ook vaak met krampen/onrust 's avonds.

Wat zegt je gevoel nu?