• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ha dames,

Ik ben gisteren begonnen met de overstap van borst-naar flesvoeding.
Gisteren heeft onze dame een (eerder) afgekolfd flesje moedermelk gekregen en heb ik dus een voeding over geslagen. Sindsdien heb ik enorme last van stuwing! Van 1 voeding overslaan al. 😱

Zometeen krijgt J haar eerste flesvoeding en moet ik dus weer een borstvoeding overslaan. Maar mn boobs doen al zo'n zeer! Ik kolf af en toe even de spanning er af, omdat het te zeer doet om te bewegen. Ik wil natuurlijk geen ontsteking krijgen.
Inmiddels zit mijn bh vol met gekneusde koolbladeren, maar dat helpt niet veel..

Het gsat nu dus om maar 1 voeding per 24 uur die we borstvoedingstechnisch overslaan.
Wie heeft er tips??

• [verwijderd]

Omdat 1 borst echt een ontzettend pijnlijke plek heeft, heb ik J die eerst laten drinken. Het is echter teveel om helemaal leeg te drinken.
Hopendr dat ze met de volgende ronde wel kunst kan krijgen..
Inmiddels lig ik met een ijsblok onder mn borst.

Waarom wil je overstappen?

En als je harde plekken hebt zou ik volledig leeg kolven

Kolven! Rustig afbouwen. Het klinkt alsof je nu al tegen een ontsteking aan zit en dat wil je niet đŸ˜Ŧ

Goed leeg kolven! 1x per dag beidde borsten helemaal leeg kolven, dan werkt het als soort reset en dan verder je nieuwe voedingsschema aangaan, tot je geen harde plekken meer hebt en dan weer 1 voeding eraf. Niet te snel afbouwen. Er staat een dag of 5-7 per voeding om af te bouwen.

Klinkt inderdaad alsof je tegen een ontsteking aan zit en dat wil je graag voorkomen. En spanning eraf kolven stimuleert je productie vooral, dus daar zou ik mee stoppen.

Je kan wel voor een borstvoeding eerst een stukje kolven en daarna J laten drinken, zodat die wel goed leeg gaat.

• [verwijderd]

Heb inderdaad al geprobeerd te handkolven en dan J aanleggen, maar dan nog heb ik zoveel melk en ze drinkt maar 9 min.
    Zojuist getempd en ik heb al 39 graden, dus dat wordt even naar de hap straks. (Onze huisarts is dicht vanaf 1500).
    Ik heb hier geen electrische pomp want het ging echt prima en handkolven doet heel erg zeer.. 😔

[verwijderd] ai, sterkte meid. kan je niet een electrische huren? ze is jonger dan 6 weken toch ? dan kan je de verloskundige nog bellen voor hulp, die kan dat vandaag nog wel regelen.

• [verwijderd]

Man gaat zsm naar de medipoint voor een pomp en mn moeder is geregeld om op zoon te passen. Straks direct naar de huisarts

• [verwijderd]

Honkeytonk Niet te snel afbouwen. Er staat een dag of 5-7 per voeding om af te bouwen.

Ik heb gisteren 1 voeding overgeslagen. Verder was ik nog niet gekomen. đŸ¤Ļ‍♀ī¸

[verwijderd] dan heb je flinke productie!

Sterkte en hopelijk voel je je snel ook weer beter. Je kan evt. ook nog een lactatiekundige bellen om te helpen afbouwen. Vaak wordt een consult wel vergoed uit de verzekering. (wel ff nakijken vooraf)

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Honkeytonk
          Dat denk ik ook. Ze heeft al 5 dagen regeldag, en inmiddels verslikt ze er een beetje in.

• [verwijderd]

Hoefde niet langs de hap.
          Devies is koelen, leegkolven, en paracetamol slikken.
          Wat een opluchting was die eerste keer leegkolven zeg!
          Helaas komt de pijn gewoon weer terug, de ontsteking is dus nog niet weg.

[verwijderd] nee dat zal wel ff duren voordat de pijn helemaal weg is. Als je harde plekken voelt kan je evt met de onderkant van electrische tandenborstel masseren. Is wel pijnlijk maar zo haal je harde plekken wel weg. En jezelf goed in de gaten houden 😘. En gewoon weer bellen als je niet opknapt of slechter gaat voelen.

• [verwijderd]

Eerste keer na het leegkolven aangelegd net en J drinkt direct 35 min aan twee borsten, terwijl het de laatste dagen na 10 min klaar was.
            Lijkt toch alsof ik teveel productie had en ze het op gaf ofso.

De harde plekken kun je onder de douche weg proberen te masseren. Dan loopt de melk er ook een beetje uit. Maar de warmte helpt

[verwijderd] grote kans dat je dan idd flinke productie hebt en teveel voor haar. Tip, voor de voeding eerst wat afkolven en haar daarna aanleggen. Dan komt 't a niet zo mega hard naar binnen geschoten en worden je borst goed leeg gedronken. Je geeft 2 vorsten begrijp ik? Als je veel produceert is 1 borst per voeding geven ook nog idee, ik voed nu 14 maanden en altijd 1 borst per voeding.

Maar waarom wil je een voeding afbouwen als ik vragen mag? Voor zover ik altijd begrepen heb is dat in de eerste 3 maanden echt nog niet handig omdat je productie dan nog alles behalve gezet is en 't je hele productie in de war kan schoppen.

@[verwijderd] je hebt een flinke productie, ik had dat ook. Hier heeft de kraamverzorgster blokvoeden aangeraden. Je geeft dan maar 1 borst per voeding zodat die echt goed leeggedronken wordt. Soms was mijn tsr zo hevig dat mijn dochters zich verslikten. Ik liet die eerste heftige reflex wegstromen of ving het op als ik op tijd was. En ik voedde een beetje onderuitgezakt, zodat ze op hun buik op mijn buik lagen en 'tegen de stroom in' konden drinken.

Mag ik vragen waarom je wil overgaan? Met zo'n productie kan je zelfs genoeg kolven denk ik 🙂