Wij zijn gestart met een relatief goedkope tunneltent a 1200 euro van de vrijbuiter. Wel van katoen, want polyester vind ik niks. Je hebt katoen wat een combinatie is met polyester, zodat deze wel lichter is.
Na een 6 jaar zijn we overgestapt naar een echte goede tent. We hebben nu een falco. Deze is snel en makkelijk op te zetten en dat heeft ons huwelijk veel goeds gedaan ๐.
https://www.baxrecreatieshop.nl/falco-havik-4000-tent-2017.html
Met als extra een luifel, tentopruimvakken, kapstok, muskietennet. Dit is echt de meest geweldig tent die ik ooit heb gehad en ik kampeer al mijn hele leven. Als de hele camping staat te hozen hebben wij het droog, als iedereen stormschade hebben, staat onze tent zonder beschadiging overeind. Het is ook niet bepaald een goedkope tent als je alle extraโs aanschaft, maar wel een hele goede. En zonder scheerlijnen! Scheelt je heel wat gebroken benen en gevloek. Deze tent kan je ook prima tweedehands kopen en hebben een enorm lange levensduur.
Bedenk vooral wat je belangrijk vindt. Wij willen rechtop kunnen staan, twee slaapcabines, ramen in de tent en voldoende doorlucht mogelijkheden en makkelijk op te zetten. Vastgeritste bodem is echt een must als je niet van water scheppen houdt. Verder vinden wij een grote luifel belangrijk, zodat je bij regen en zon beschut kan zitten. Opruim mogelijkheden in de tent vind ik ook een pre.
Onderschat de kosten overigens niet wat @[verwijderd] al zegt, want alles wat er bij komt kijken is niet goedkoop. Een goede slaapmat voor volwassenen is zo 150 a 200 euro (of je moet een slecht bed niet erg vinden, want dan kan het goedkoper). Niet wiebelende campingtafel en stoelen zijn ook niet gratis, je keuken met toe behoren etc.
Past het allemaal in de auto of moet er ook nog een dakkoffer of bagagekar worden aangeschaft?
Wij hebben elk jaar wat bijgekocht en dan meteen goed. Alles in รฉรฉn keer aanschaffen was wel heel prijzig als je goed en stevig spul wil. Het eerste jaar was het bijv. behelpen met gasbranders op de grond, jaar daarop een hele mooie campingkeuken met alles erop en eraan enzovoort. Nu zijn we eindelijk compleet en zijn we elk jaar lekker goedkoop uit met de zomervakantie.