[verwijderd] Het is alles bij elkaar. Eigenlijk vindt hij alles wat ik leuk vind aan kamperen juist niet leuk. ππ€¦π»ββοΈ Ik vind het heerlijk om back to basic te gaan: het enige dat moet is je bezig houden met je maaltijden; het bezitten en gebruiken van handige spulletjes om de meest basic dingen voor elkaar te krijgen; lekker prutsen met een thermoskan, een filterhouder en kokend water om koffie te zetten; lekker op een stoeltje voor je eigen tent een beetje zitten, lezen en keuvelen met elkaar en andere campinggasten; geen eigen sanitaire voorzieningen, dus ook niks schoonmaken; enz.
Hij vindt het super irritant dat je niet fatsoenlijk kunt koken, omdat je geen goed gasfornuis hebt; hij heeft geen zin in het inpakken van heel veel spullen die mee moeten; hij heeft geen zin om met allemaal primitieve spullen te moeten werken, terwijl je thuis veel meer luxe hebt; hij heeft geen zin om een nieuwe auto te moeten kopen, alleen maar zodat we al die spullen kunnen vervoeren en dan de rest van het jaar elke dag naar zijn werk een grote, dure en minder zuinige auto te moeten rijden, waarmee hij behalve zichzelf vooral veel lucht verplaatst (hier moet ik hem wel een beetje gelijk in geven: we hebben nu bewust een heel kleine auto); hij vindt het verschrikkelijk ergerlijk dat hij moeite moet doen om een bakkie koffie te kunnen drinken; hij vindt dat hij niet echt kan ontspannen op de stoelen die je meeneemt naar de camping, omdat campingstoelen nooit echt goed zitten; hij vindt het stom dat ie een eindje moet lopen als ie naar de wc moet (al helemaal als je zelf wc-papier mee moet nemen, want "dan kan de hele camping zien dat je moet poepen!" "Wat maakt dat uit?" denk ik dan); enz.
Kortom: onze ideale vakanties liggen nogal uiteen en een ingerichte huurtent met koelkast, gasfornuis en koffiezetapparaat is een goed compromis, want daarmee hebben we beiden een fijne vakantie. (En R. ook.) π