Sevenof9 Ik begrijp je helemaal en ik snap waarom we nu samen een vuist moeten maken voor BLM. Ik denk ook niet dat all lives matter passend is. Je gaat ook niet tijdens de gaypride roepen dat het een feest moet worden voor alle vormen van geaardheid. Dus ik begrijp het principe en sta er ook volledig achter.
Echter in mijn 'ideale' wereld is identiteit losgekoppeld van kleur, geaardheid, religie, sekse e.d Je bent wie je bent om wat je doet, niet om hoe je eruit ziet of wie jouw God is. Het zou niet mogen uitmaken of je met een vriendje of vriendinnetje thuiskomt of elk deel je van de wereld je woont. En ik besef me zeker dat ik onrealistische idealen heb. Ik snap ook dat identiteit o.a. gevormd worden door onze achtergrond, door onze geschiedenis, maar in 'mijn wereld' beginnen we met een schone lei. Ja, misschien is dat wel wat ik wens. Durven opnieuw te beginnen, zonder verwijt, zonder boosheid, zonder oordeel, zonder schuld, zonder angst. Volledige acceptatie, gelijke kansen en verbonden voelen van mens tot mens. Haalbaar? Nee. Maar ik hoop stiekem een klein beetje van die dromen na te leven.
p.s. ik vind dit soort gesprekken ongelooflijk lastig om te bespreken op een forum. Het is een complexe situatie waar geen eenduidig antwoord op gegeven kan worden. En daarbij ben ik ook echt niet goed in het duidelijk formuleren van mijn gedachtes op papier. Maar goed, ik ga nu maar op verzenden drukken, na ruim anderhalf uur :/