Zetpil of niet?
Het ging redelijk goed daarstrx.
Ondertussen ook extra thermometer gekocht.
Zonder veel uitleg het deze keer gedaan.
Broekje af .Suppo erin geduwt .thermometer erachter (natuurlijk met wat vaseline )dan ook maar meteen zo d koorts genomen (38.5) heeft ze wat tegengestribbelt. Suppo niet meer terug gezien.
Zodadelijk is het slaapjestijd en moet er nog 1tje opgestoken worden. Hopelijk even groot succes
Gisteren voor het slapen gaan koorts gemeten onder haar arm 37.8
Beetje een kleine oorlog. Maar uiteindelijk heeft ze opgegeven . Suppo ook weer met d thermometer verder opgeduwd. Thermometer aan 38.4.
Vanmorgen vroeg was haar tante van de partij.
Zullen strx eens horen hoe dat ging .
Net naar huis gebeld van op men werk .
Men zus heeft er geen problemen mee gehad.heeft haar vertelt dat ze dat vroeger ook kreeg zo een zetpilletjes en een thermometer.
Zij heeft haar op haar rug gelegd en heeft wat gekke gezichten getrokken terwijl ze de suppo opstak. (Met de platte kant eerst ).
Daarnet ook maar dan eerst koorts gemeten.
Heeft dit ook via d poep gedaan hoewel ik nog zei van onder er arm 37.7
Had ze hem met puntje opgestoken maar kwam eruit dus het zal met de vlakke kant 1st worden .
Miss lag het aan hoe ze moest liggen
Men zus is wel meer vertrouwd met de handelingen
Hopelijk word dochterlief er wat meer aangewoon en ik ook
Wat me ook opviel was dat zetpilletjes goedkoper zijn dan siroop . Hoe kan dat?
[verwijderd] ja men zus is n toppertje. Hebben ook altijd al n goede band gehad.
maag gaat een 14tal dagen gevoelig blijven . Qua Koorts gokt hij dat het tegen het einde van d week wel terug oke gaat zijn.
Het is een goede dokter heb er vertrouwen in wat hij zegt maar hij kan niet in de toekomst kijken
Miss n stomme vraag maar zouden jullie nu ook rectaal temperatuur opmeten ( zoals dokter aanbeveelt )of toch lekker onder d arm?
Ik zou niet weten waarom je het advies van een dokter niet zou opvolgen. Onder de arm is ook helemaal niet betrouwbaar.
[verwijderd]
Rozenhal Ik meet de temperatuur altΓjd rectaal. Dat is gewoon het meest betrouwbaar en het snelst.
- Bijgewerkt
Dus qua leeftijd niet van wakker liggen ?
Ysabella als je een speciale thermometer koopt is onder de arm wel betrouwbaar. Bij de bevalling van mijn middelste maten ze de temperatuur van de baby's alleen maar onder de arm, en later bij mijn jongste ook.
Rozenhal als je zo'n armthermometer hebt lijkt me dat wel iets comfortabeler voor je dochter. Die zijn groter dan een normale thermometer en ze zitten ook in een speciale houder.
[verwijderd]
Rozenhal Ik meet mijn eigen temperatuur ook nog steeds rectaal. Niks mis mee toch?
[verwijderd]
Zeker nix mis mee.
Vulpen nee ik ook niet, ik keek die dag ook raar op toen ze mijn pasgeboren dochter een thermometer onder de arm schoof. Het is wel de bedoeling dat de arm goed tegen het lichaam geklemd is en dat je niet beweegt, dus alsnog bij kinderen wel een uitdaging
Overigens zeg ik niet dat er iets mis is met zetpillen of rectaal temperaturen, maar als het altijd een gevecht is (zoals bij mijn kinderen): er is ook een andere net zo betrouwbare methode.
Je kan ook oorthermometer gebruiken, die nieuwe zijn ook betrouwbaar als je ze goed in het oor houd. Ook een stuk comfortabeler voor kinderen! Zeker zo van 8 jaar oud. Hier gebruik ik rectaal na de 3/4 mnd ook niet meer echt. Hooguit een keer als ik twijfel aan de uitslag van de oorthermometer, en tot nu toe zijn ze altijd gelijk geweest.
Beterschap voor je dochter!
Hier was rectaal meten met een jaar of 2 geen doen meer. Zoveel tegenstribbelen. Sindsdien meet ik het eigenlijk amper. En als het eens nodig was, met een oorthermoneter. Ik geef met koorts niet eens altijd een paracetamol. Alleen bij pijn of met koorts en niet lekker voelen.
[verwijderd] niet raar, maar bedenk me nu net dat het al zeker 20 jaar geleden is dat ik mijn temperatuur nog eens heb gemeten
Gisteren avond en vanmorgen is alles goed verlopen.
Gewoon gezegd het is tijd voor je medicijnen. Ze deed haar onderbroek zelf al uit. Denk dat ze de klik maakt dat het haar beter maakt + tante heeft veel invloed gehad. Gewoon op haar rug met beentjes omhoog.
Thermometer erin (gisteren avond 37.6 vanmorgen 38.2) Zetpil platte kant erin zei ze wel dat het een beetje pijn doet. Gezegd dat als zei haar best doet ik ook een manier vind . Trots op men stoere meid.
Vanavond komt tante mee film kijken.
puddingkjes blijven binnen.en zandkoekje ook