Blue volgens de kinderarts blijft de spierspanning intact. Ik weet niet of ik dit eerder hier al neergezet, maar ik begon hier aan te denken door een vriend van mij die op zijn 38e een hartstilstand kreeg door een klassieke aanval. Hij blijkt achteraf zijn hele leven al absences te hebben. Achteraf zegt hij dat het hem wel opviel dat hij op de fiets vaak dacht โhe ben ik hier alโ. Hij fietst dus gewoon door op de automatische piloot. Reed ook gewoon auto etc. en heeft dus tientallen korte aanvallen op een dag. Hartstikke gevaarlijk achteraf gezien, maar schijnbaar is het mogelijk. Je kan niet reageren op onverwachte situaties en hij had wel eens kleine fietsongelukjes, zoals de bocht rechtdoor nemen. Dat vonden wij vroeger allemaal hartstikke lollig ๐ฌ.
Koekie83 Het verbaast me eerlijk gezegd wel dat ze jullie zo lang laten wachten.
Gevolg van Corona. Ze hebben een hele grote achterstand opgebouwd.
Koekie83 Heb je t idee dat sinds het jullie is op gaan vallen het erger is geworden? Of was dit een uitzondering?
Ja en nee. Eigenlijk weet ik het niet meer goed. Mijn antwoord hierop kan met het uur verschillen. Gisteren dacht ik het wordt erger. Nu denk ik nee dat zal ook wel meevallen, we letten er gewoon teveel op. Ik vind het soms behoorlijk verwarrend.
Dat stoppen met ademenen lijkt mij echt enorm eng. Wat fijn dat hij nu aanvalsvrij is. Is bij hem de oorzaak bekend en heeft hij naast de aanvallen ook andere klachten? Bijv. met leren op school, motorische onhandigheid of vermoeidheid?