Manque wij vonden haar vanaf groep 3 al traag en snel afgeleid. Uit haar IQ onderzoek kwam vorig jaar al naar voren dat haar tempo van informatieverwerking beduidend lager lag in vergelijking met de andere scores. Het werd altijd als ADD aangeduid, maar wij hebben ons daar nooit echt okรฉ bij gevoeld. We hebben de diagnose ADD daarom ook niet op papier laten zetten.
Ik heb zelf niet het idee dat het toegenomen is. Ik denk dat de juf er meer op let? Wij hebben zelf ook gemerkt dat zodra je er op gaat letten, het plotseling heel erg opvallend is. Dat rare knipperen met die starende blik, soms maar een paar seconden. Het valt dan nog meer op hoeveel ze mist en ze zelf invult door te raden.
Op dit moment is het feit dat ze een zwemvest moet dragen in natuurwater voor haar het grootste probleem. Ze wil daarom het liefst zsm de onderzoeken, want als ze het niet heeft, hoeft ze geen zwemvest meer. Ze is er zelf van overtuigd dat ze het niet heeft, want haar redenatie is dat ze nooit merkt dat ze afwezig is. Tja....