Hopsatee Ja lastig, bij het ene kind werkt gewoon volhouden. Bij het andere kind niet. Mijn zoontje had in het begin ook veel moeite met poepen. En toen heb ik gezegd dat als hij dan moet poepen dat hij dat tegen mij kan zeggen En we even een luier om doen zodat hij dan daarin kan poepen.
Maar hij wilde dat niet want hij wilde een grote jongen zijn.
Dus uiteindelijk na toch een paar keer gepoept te hebben op het potje was hij over die angst heen en deed hij het ook op de grote wc.
Zindelijkheid
Bubblicious Ja heb ik ook al gezegd maar dat wil hij dan ook niet.
onze oudste vond het gewoon vies dus was er binnen 3 dagen klaar mee en was hop zindelijk
Hier precies hetzelfde, plassen gaat helemaal goed, maar poepen elke keer mis. Heb hem nu ook gezegd dat hij dan snel een luierbroekje mag aan doen en zich verstoppen, want hij poept altijd ergens verstopt haha . Hoop wel dat hij hier ook snel doorheen is.
Hier gaat het spelenderwijs heel goed.
Mijn dochter is nu 21 maanden en plast iedere dag wel 1 of 2x op haar potje.
Poepen doet ze nog niet maar wel komt ze meteen naar mij toe als ze in haar luier gepoept heeft om te laten weten dat ze verschoond moet worden.
Hier gaat het plassen nog steeds helemaal goed ennnnn hij heeft gisteren op het potje gepoept! We hebben er één groot feest van gemaakt dus hopelijk wil hij dat nu vaker doen ;-)
Pepijn wilde gisteravond geen luier aan naar bed en zonet hoorde ik hem naar de badkamer lopen en gaan plassen.. alles droog
Bubblicious ooo is dat serieus al haalbaar op die leeftijd? Dan gaan we hier ook maar eens rustig oefenen . T. zit wel eens op het toilet (vlak voor het douchen ofzo), maar eigenlijk gebeurd er nooit iets...
- Bijgewerkt
Pietje1987 ja ze geeft het soms echt al aan en roept dan 'poepen'.
En trekt aan haar kleding dat het uit moet.
Laatst had ik haar een luierbroekje thuis aan gedaan zodat ze zelf kon gaan. En heeft ze op 1 dag 4x een plasje gedaan op haar potje.
Wat ik ook zelf vaak doe is als ik toch haar luier verschoon zet ik haar even voor de nieuwe omgaat op het potje.
[verwijderd]
Pietje1987 Zolang een kind zelf geen interesse toont of signalen laat zien op basis waarvan je denkt dat het het misschien al kan, zou ik er absoluut niet aan beginnen. Dat kan een hoop werk en frustraties geven aan jouw kant en averechts werken bij het kind.
Hier vandaag voor het eerst echt geplast op de wc. Nouja het debuut was er voor het kdv Hij wordt 1 augustus 3 jaar.
[verwijderd] hij vindt het toilet enzo wel erg interessant en wil er ook graag opzitten Ook wil hij direct een schone luier na de grote boodschap.
Ik denk dat we hem gewoon rustig wat vaker op het toilet gaan zetten, gewoon relaxed.
- Bijgewerkt
Iemand nog tips? We zijn nu echt 5 weken bezig. Plassen gaat helemaal goed, geeft hij ook zelf aan, gaat ook als hij aan het spelen is zelf op het potje zitten. Kan het even ophouden. Hij zei bijv donderdag in de bibliotheek: mama ik moet plassen! Helemaal top dus!
Maar poepen.. het gaat gewoon niet. We hebben 1 gelukje op potje gehad en dat was het. Hij zegt ook steeds ik ga niet poepen op potje of wc. Als ik dan zeg dat is goed maar geef het dan aan dan krijg je een luier om dat wil hij ook niet. Hij poept in zijn broek en vindt het niet eens vies. Boeit hem ook niks als hij het zelf moet opruimen. Belonen boeit hem ook niets..:.
we kunnen hem gerust rond het tijdstip dat hij moet poepen op het potje zetten maar vervolgens doet hij niks (ja plassen) en poept een kwartier later in zijn broek.
We zijn nu een beetje radeloos. Iemand nog tips?
[verwijderd]
Hopsatee geen tips, wel precies hetzelfde verhaal hier... bij de oudste ging het poepen gelijk goed dus weet ook even niet meer wat we moeten doen.
hebben ook al van alles geprobeerd..
[verwijderd] Ja bij onze oudste dus ook! Maar we zitten nu dus een beetje vast. Hele tijd poep scheppen
- Bijgewerkt
Hopsatee Wat lastig als hij echt niet wilt.
Misschien als je thuis bent in zijn blootje laten lopen. Misschien poept hij dan een paar keer op de grond maar zo ziet hij wel dat het niet eng is om te poepen in de "vrije lucht".
Want vaak willen ze het niet op het potje of wc doen omdat ze het eng vinden dat hun poep ergens in valt. En doen ze het in een luier of broek want zo zit het dichtbij hun.
Verder heb ik eigenlijk geen tips.
Hoop voor jullie dat hij snel toch zijn poepjes op de wc of potje gaat doen.
Hier helaas ook herkenbaar, helemaal plas zindelijk en nu ook een week in de nachten geen luier meer om, maar poepen gaat hier idd ook zo in de broek of hij houdt het dagen op. Ik weet ook niet meer wat eraan te doen.