@Madeliefje06 ik vind het juist mooi dat jullie het zo doen!
Ik ben 17 jaar geleden bekeerd, ik heb een hoofddoek gedragen en bidde jarenlang 5x per dag. Er is een punt geweest in mijn leven dat ik daarvan ben afgestapt ik kan niet precies uitleggen waarom. Ik doe mee met ramadan en sluit nog regelmatig aan bij het gebed, maar daarin tegen drink ik gerust alcohol en loop ik er niet meer zo bedekt bij als voorheen. Wij vieren kerst, Sinterklaas, Pasen ed maar dus ook alle Islamitische feestdagen. Elke zondag krijgen de kinderen Arabische en Koranles van hun vader.
Mijn man is de laatste jaren juist meer bezig met zijn geloof, bidt 5x per dag, gaat naar de moskee wanneer mogelijk en luistert elke vrije minuut van de dag naar de Koran of lezingen. Voor ons werkt dit zo prima, inshallah komt er voor mij ook weer een dag dat ik mij zo kan overgeven aan het geloof maar dan moet dit in mijn hart weer 100% goed voelen en dat is het nu helaas gewoon niet.
Ik heb volgende week vrijdag een belafspraak met de cardioloog dan vraag ik ook direct of vasten verantwoordelijk is voor mij. Zo ja ga ik het zeker proberen.
Wij hadden dus de eerste 2 weken ramadan heel graag met onze familie in Dubai door willen brengen 😩