Vulpen Vergeet ik helemaal je andere vraag! Nee ik ben inderdaad niet bekeerd. Ik denk ook niet dat dat nog gaat komen na ruim 10 jaar. Ik heb dat ‘gevoel’ niet. Ik kan het moeilijk uitleggen. En daar zullen mensen hun oordeel over hebben. Dat snap ik. En dat mijn man bij mij is. Wij bepaalde keuzes maken voor de kinderen. Ook dat snap ik. Maar het is hoe het is. We worden er wel vaak genoeg mee geconfronteerd helaas.
We hebben inmiddels een mooie weg gevonden samen hoe we omgaan met geloof- en cultuurverschillen en dit willen overbrengen en meegeven aan de kinderen. (Ik ben zelf sowieso niet gelovig). Zo zaten we met Kerst nog met zijn zessen in de kerk en doe ik elk jaar mee mee met de ramadan (omdat ik mijn man wil steunen, ik het mee wil geven aan de kinderen maar ook omdat ik het een hele mooie maand vind). En zo zijn er wel meer dingen waar het een beetje ‘geven en nemen’ is. Maar waar we allebei wel volledig achterstaan. Voor een buitenstaander misschien lastig te begrijpen maar voor ons werkt het. En wat de kinderen later doen, is ook volledig aan hen.
Ik voel me dan soms ook wel dubbel om hier (in topics hierover) mee te schrijven omdat het natuurlijk anders is voor mij dan voor een echte moslima (op het andere forum heb ik ook nare pb’s hier over gekregen. Dat ik met ‘mijn scheinheilige ramadan echt niet in het paradijs kom’.... vertel mij wat 😅). Maar ik hoop dat het ook gezegd wordt als leden liever hebben dat ik niet meepraat oid! Vooral doen hoor. Maar wel met respect graag.
En nee, nog steeds geen Madelief 😂 Is ook echt een naam die totaal niet bij mij zou passen volgens mij. Volgens mij heb ik wel eens kort mijn echte naam gedeeld zodat je daaraan kon wennen toch? 😂
Edit: jeetje wat een lang bericht is het