sjorsje ik ook maar kan t mij nog niet voorstellen
Zomervakantie 2020
Wij hebben van 17 tm 24 augustus Landal gepland staan. Wanneer zouden we weten of in elk geval dingen als zwembaden en horeca weer open kan? Ik ga niet naar Landal als daar niks open is verder. Geloof dat we tm 31 mei om mogen boeken met een voucher of zoiets. Ik kan me haast niet voorstellen dat er over 4 maanden nog steeds niks open is.
Hier een vakantie geboekt naar noord Frankrijk. We hebben er toen voor gekozen om wat meer te betalen zodat we de optie hadden om 30 dagen van te voren kosteloos te annuleren. Daar ben ik achteraf erg blij mee. Ik heb de vakantie geannuleerd en kreeg het verzoek om begrip te hebben voor de toeristische sector en de crisis die er nu gaande is en of ik dan een tegoed wilde aannemen of wilde omboeken naar later in het jaar. Begrip heb ik zeker, maar ik heb bedankt. Ik wil het aanbetaalde bedrag toch graag terug.
SYRV Ik kreeg dus echt m’n geld niet terug van onze camping in Frankrijk. Ook al staat er op hun site dat als we drie maanden van tevoren annuleren we dan 90% terug zouden krijgen.
Ze had het geld niet. En helemaal niet nu iedereen ging annuleren.
Baal er gigantisch van.
Kunnen alleen een voucher krijgen voor komende jaren.
Zo kijken de vijf populairste Europese vakantielanden naar komende zomer - https://nos.nl/l/2330959
Ik kreeg net een mail van de camping waar we vorig jaar in Frankrijk geweest zijn. Ze verwachten in mei open te kunnen gaan. Maar ja, dat ze open zijn wil natuurlijk nog niet zeggen dat Nederland het negatief reisadvies gaat intrekken. Ik zou niet graag daar dan willen zitten zonder enkele vorm van verzekering.
[verwijderd]
sjorsje als de grenzen vanuit hier naar België nog gesloten zijn zal t ook lastig worden (of een flink stuk omrijden...)
[verwijderd]
Hier niets geboekt, we zouden naar schooonfamilie in Spanje gaan, en dat gaan we alsnog doen zodra dat kan. Voor, in of na de zomervakantie
maar verder zal het gewoon Tuinesië worden dus daar maar het beste van maken
- Bijgewerkt
Wij hadden al wel geboekt, huisje op een park van Roompot, maar gelukkig in Nederland. Alleen als alles dan nog dicht is, kan je net zo goed thuis blijven. Misschien annuleren we nog wel, even afwachten hoe het loopt.
- Bijgewerkt
sjorsje Yelloh toevallig? Ik heb dezelfde mail. Als zij niet annuleren kunnen wij wel annuleren bij negatief of oranje reisadvies. Maar als die er niet meer is en we besluiten niet te gaan ben ik toch 1500 euro kwijt helaas (als het me lukt om sowieso de laatste termijn in mei uit te stellen)
sjorsje Weten we nog niet eigenlijk. Kijk als er geen negatief reisadvies meer is dan is het dus relatief veilig dus zouden we kunnen gaan. Maar als de camping open is maar faciliteiten niet of beperkt vind ik het weer zonde om daar voor 2500 euro te gaan zitten en betaal ik liever die laatste termijn niet en neem 1500 euro verlies en ga hier een week ergens zitten (nou ja mits hier dan wel faciliteiten open zijn anders doe ik dat ook niet) Al met al is er nog teveel onduidelijk om er een besluit over te nemen. Op zich zouden we het dan wel durven want we gaan met de auto en of ik nou op een camping voor mijn stacaravan (met eigen faciliteiten) zit of hier..... Het is begin augustus dus we hebben nog even dus we kijken het nog wel aan hoor
Wij zouden sowieso nergens heen gaan, wilde alleen wat weekendjes weg nog doen zonder man, maar helaas zal dat m niet worden denk ik.
Mss van de zomer een weekendje bij mn vriendin bij dr grote boerderij logeren lekker luiwammessen in de tuin, lekkere dingen eten en spelletjes spelen met de kindjes. Alleen even een andere omgeving is ook fijn.
Denk dat een middagje de stad in gaan ook al voelt als vakantie straks
Maar ik hoop vooral voor deze zomervakantie niet te heet weer
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Wij zouden vrijdag een week naar Ameland gaan, maar daarvoor hebben we een voucher gekregen.
Verder hebben wij 3 weken Frankrijk geboekt. De aanbetaling mogen we eventueel houden voor volgend jaar mochten we annuleren. Het gaat overigens maar om 200 euro, maar ik hoop stiekem nog dat het doorgaat. Er is net bekend geworden dat in Frankrijk alles dichtblijft tot 1 juni. Pas op 1 juni zullen we dus meer horen. Wij hebben geboekt vanaf 3 juli, dus het zal erom hangen. Als het open mag, gaan wij wel, mits we ook het land in kunnen. Het is een kleine camping met hele grote plekken met een meer bij een groot bos. Kano mee, lekker wandelen, picknicken, hutten bouwen etc. Meer hebben we niet nodig.
[verwijderd]
Ik had nog niks geboekt en dat ga ik niet doen ook voorlopig. Het word dit jaar evt een last minute in nl, wil geen risico lopen dat ik het geld kwijt ben en in vouchers word omgezet
[verwijderd]
[verwijderd] Hier hetzelfde. Wij hadden ook nog niks geboekt voor de zomervakantie en dat houden we voorlopig ook zo. Ik baal wel een beetje, want de kans op een leuke last minute in Nederland wordt wek steeds kleiner. Wij hebben afgelopen jaren altijd een last minute in Nederland gedaan en waar het afgelopen jarem altijd lukte om iets leuks te vinden, ben ik nu bang dat dat er misschien niet in zit.
[verwijderd] Wij zitten hier ook een beetje mee. We zouden dan inderdaad nog graag in NL even weg willen maar we willen dan wel duidelijkheid hebben of je weer uiteten kan, gebruik kan maken van het zwembad etc. En hoe langer je dus wacht, hoe minder er is. Lastig he
[verwijderd]
Ja daar ben ik ook bang voor. Maar 1000 euro neer leggen en dan er niks voor hebben of een voucher ervoor krijgen terwijl ik volgend jaar heel wat anders wil. Heb nu wat dingen op t oog maar ja dan moet er wel wat kunnen. Anders word het de achtertuin bij opa en oma