sjorsje Dat was ook mijn eerste reactie, maar toen hij voorbeelden gaf van wat hij dan verwacht had, gingen die wel over het idee van David en Giovanni. Hij gaf geen voorbeeldingen van verwachtingen in een compleet andere richting, maar van wat ze hadden kunnen doen binnen hun concept om het spannender, dynamischer te maken. En dat vond ik wel terecht.
Ik vind het wel okee dat de brickmaster het in zijn eentje bepaald. Het is niet zomaar iemand. Hij is echt een expert, zowel qua opleiding als ervaring. Ik vind dit beter dan dat een team van drie BN'ers, die van toeten noch blazen weten, de jury is. Een jury van twee of drie experts zou wellicht beter zijn om de invloed van persoonlijke smaak (die overigens heel klein zal zijn) en de schijn van oneerlijkheid te vermijden. Dat zal praktich echter waarschijnlijk lastig realiseerbaar zijn (vind maar eens meer nederlandstalige experts) en zal ook meteen een stuk duurder zijn. Ik vind dit wel okee.
Ik vind David en Giovanni en Jan en Lola overall ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Jos en Martijn en Björn en Corneel hebben overall een hoger niveau en zijn heel erg aan elkaar gewaagd. Ik verwacht niet dat Jan en Lola of David en Giovanni de finale zouden kunnen winnen. In die zin maakt het voor de uiteindelijke winst qua eerlijkheid niet heel erg uit welk van die twee teams nu afviel en welk naar de finale gaat.