• [verwijderd]

Torretjeee Hier laat ik mijn zoon dan zelf snippers knippen en die plakt hij dan op een ander papier.

Dit is een leuk idee zeg! Dit ga ik ook doen met zoon

• [verwijderd]

We gaan postzegels kopen en heel veel post schilderen en kleuren en briefjes schrijven voor de opa's en opa's die we nu niet kunnen bezoeken.

[verwijderd] ik teken soms ook met stift makkelijke lijnen op papier waar hij langs kan knippen. Eerst gewoon recht en dan steeds wat moeilijker. Hij vindt knippen echt het einde 😅

[verwijderd] Ja, dat hebben wij ook gedaan en ben ik ook al van plan om meer te gaan doen 🙂 Jongste van net 1 blijkt met haar extra grote krijtjes al te kunnen tekenen 😍

Vulpen lees dit nu pas.

Nou bijvoorbeeld dat we samen een onderwerp uitkiezen en gaan uitdiepen. Daar een verslag en knutsels van maken.

Ik stuur man straks naar de action voor nog wat dingen zoals stoepkrijt, Diamond painting, spullen om kaartjes te maken.

Iemand nog tips voor leren lezen? Misschien sites met werkbladen oid?

Ik heb op bol.com gisteren nog wat dingen besteld, hem idee of t nog bezorgd gaat worden, afwachten maar.
          Voor de oudste(5) ministeck en diamont painting, voor de jongste(3) ook soort eenvoudige diamont painting en mozaïek pinnetjes.
          Voor samen nog knutsel huisje dat je kan metselen. En een spel tentje voor buiten.

Verder heb k voor der oudste nog wat puzzels boven liggen, gisteren heeft ze zelf één van 300 stukjes gemaakt, als ze thuis moet blijven krijgt ze er één van 500 om te proberen (met beetje hulp).

Als t lekker weer is ook zeker welke dag een poos buiten spelen, eerst samen maar eens de glijbaan schoonmaken, misschien kan de zandbak ook wel open van de week.

Even afwachten waar Rutte vanmiddag mee komt. Kinderen zijn hier nog fit dus als scholen wel open blijven gaan ze nog maar school/opvang. Zelf ben k verkouden dus zit thuis.

Ik heb net ook kleine zakjes gemaakt en gevuld met rijst! Kan hij veilig mee gooien 😅. Blijkbaar doet een week isolatie de Gooi neiging enorm verhogen bij m'n peuter 😂.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wij hebben behoorlijk wat gravitrax en gaan straks met z'n drieën een grote knikkerbaan maken.

Spreekbeurt die ze toch moet gaan houden voorbereiden.

Speelhoek uitmesten. Wat niet hetzelfde is als opruimen! Uitzoeken wat er moet blijven en wat weg kan. En zo veel mogelijk leegmaken, om ruimte te maken voor een computerhoek, die we daar willen creëren.

Met dochter oefenen om haar eigen haar te borstelen en zelf een staart te maken.

De tafels automatiseren, door die via een klapspelletje te oefenen.

Alle lego pakketten die dochter heeft in elkaar gaan zetten en Heart Lake City bouwen in onze huiskamer.

Verder dingen die al genoemd zijn, zoals knutselen, kleuren (wij houden hier ook altijd kleurwedstrijden, waarbij dochter en een ouder een tekening moeten maken met een bepaald thema, en de andere ouder de jury is die de winnaar bepaald), tent bouwen, binnen picknicken, in de tuin werken, films kijken.

• [verwijderd]

Vulpen Knippen moet je bij die kleintjes ook wel non-stop begeleiden, door er naast te blijvem zitten en direct in te grijpen als ze een gevaarlijke beweging maken. Maar dat is het wel waard, want ze vinden het ZO leuk! En als je een prit stift erbij geeft, kan ze de verschillende geknipte stukjes weer op een ander papier plakken.

• [verwijderd]

[verwijderd] en wie geen fysieke postzegels wil kopen, online kun je postzegelcodes kopen

• [verwijderd]

Ik moet helaas toch nog een klein stopje supermarkt maken dus dan kan dat er nog bij. Wel goede tip!!