• [verwijderd]

Lovely83

Houdt ze van wandelen? Misschien kan ze gaan starten met geocoaching? Dan heeft ze gelijk een frisse neus gehaald.

Lovely83 Typecursus. Padlet (online prikbord) maken met de klas of vriendinnen. Samen met een vriendin via beeldbellen een spelletje doen.
Zelf een spel maken of een bestaand spel aanpassen naar een eigen versie (eigen speelbord, kaartjes, pionnen etc maken).

• [verwijderd]

Lovely83 als ze een bullet journal heeft heeft ze waarschijnlijk ook al iets van brushpennen? Mijn meiden zijn zich momenteel daar op aan het storten dmv YouTube tutorials, misschien is dat iets?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Honkeytonk hoe doe je dat?
    Heeft er verder nog iemand tips voor een drukke 2,5-jarige?

[verwijderd] Samen een parcourtje maken van stoepkrijt was hier vandaag een groot succes. Het principe van een pijl snapte ze nog niet echt maar ze heeft wel veel door de tuin gerend 😉

• [verwijderd]

Vulpen Dat is zeker een leuk idee, gaan we morgen of zaterdag ook doen. En dan over stoelen kruipen, onder dingen heen enz?

• [verwijderd]

[verwijderd] Oh zoon heeft gisteren de hele stoep onder gekrijt. Denk dat hij het niet zal waarderen dat ik er dikke pijlen overheen zet (ja, zo eentje is het 😂)

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd]
          Kan het filmpje niet meer vinden.
          Maar met pijlen is leuk kan met krijt buiten en tape binnen. Rondje om de bank, onder de eettafel door, bal in een pan gooien. Rondje om een stoel of pion rennen en dan vallen op een kussen. Je kan ook een ladder op de grond tekenen/plakken of rondjes waar ze dan in moeten springen. Pinterest staat er ook vol mee, zal nog eens kijken.

Voor buiten.

Voor binnen

• [verwijderd]

[verwijderd] Oh wat super leuk! Morgen als 'ie slaapt binnen maar wat klaarmaken, zodat ie er mee aan de gang kan. Thanks voor de tips!

[verwijderd] Dat is meer voor binnen, met de stoelen. Wij doen elke zaterdag Peutergym (normaal dus ook), nu leggen we dan een matras in de kamer voor koprollen en om van een kruk af te springen, kruiptunnel, onderzetters om op te stappen...

Maar buiten hadden we dus samen een parcours gemaakt. Dat betekende: grote cirkels om naar te springen en pijlen om rennend te volgen. Niet heel geavanceerd, wilde juist dat ze zelf ook mee kon tekenen.
            En nu heeft het geregend en kunnen we opnieuw begonnen 😎

[verwijderd] water met een schepje meel voor de kleur, en dan in een plastic handschoen gieten, knoopje erin en gaatjes in de vingers prikken. En dan ophangen en kan je melken. (en een plaatje van een koe erboven voor de leuk en een teiltje om de 'melk' op te vangen).

muppet
            Na week 3 thuis onderwijs heb ik zin om met dingen te gaan gooien zodra ik het filmpje aan zet van veilig leren lezen. Mijn zoon wordt er ook strontchagrijnig van en wil het echt echt echt niet meer doen.
            Ik heb zojuist de les van morgen uitgeschreven op papier (kort puntsgewijs). Nu heb ik weer ca 10 minuten met kromme tenen moeten luisteren naar die stem 😖😭
            Ik wil een bokszak thuis 🙈

Jules Het is wat en we doen het nooit zo goed als juf...

Ik las laatst een gedichtje (volgens mij op What’s up je boterham):

Mama is stom
              mama is dom
              mama is suf
              ik mis de juf

Vond ik wel een beetje herkenbaar (maar dochter kon er niet om lachen). Ach, over het algemeen gaat het thuisonderwijzen nog best prima.

Hier is nu meer frustratie met rekenen. Dat kan dochter best goed, maar ze is zo onzeker over zichzelf en wil geen fouten maken.

Maar die filmpjes van VLL kijken we allang niet meer. Dictee doen we wel met veilig gespeld (wat een namen heeft die methode!) en voor lezen heeft ze eigenlijk geen instructie nodig. Ken/weet ik al, is dan het commentaar.

Verder knutselen we wat af hier. De jongste (groep 1) krijgt ook knutselopdrachten als ‘huiswerk’ en dan doet de oudste (groep 3) lekker mee als haar schoolwerk af is.

En ik ben blij dat ze zich ook best een poosje buiten in de tuin kunnen vermaken, lekker mooi weer nu.

• [verwijderd]