Op de site internetwijzer-bao.nl staan hele leuke werkboekjes!

Heb twee lente werkboekjes geprint. Er staan verschillende thema’s op.

Wij hebben ook een groot voorbeeldenboek van strijkkralen. Hebben we er ook weer bij gepakt.

Ook heb ik een dagritme gemaakt. Mijn middelste heeft dat echt nodig. Het dat ging super goed gister. Hij wist precies waar hij aan toe was, ze vroegen niet steeds om de iPad (want dat stond ook erop).

Om half negen mag ik zo naar school om hun werk op te halen.

• [verwijderd]

[verwijderd] dit vind ik wel een goede tip! Leuk ook met die dagritme kaarten. Ik doe nu maar een beetje waar we zin in hebben, maar dat ga ik natuurlijk niet volhouden 😅. Het voelt nu nog een beetje als vakantie/langer weekend.. Nou heeft mijn dochter het niveau ook niet om schoolopdrachten te maken dus daar ben ik ook niet aan gebonden. Maar de behoefte aan structuur is er zeer zeker wel.

• [verwijderd]

[verwijderd] Mooi staaltje video-bewerking. Leuk!

Vanmorgen pakketje opgehaald bij school. Zit niet veel bijzonders in (tja, kleuters hè). Maar dochter koos vandaag voor Motoriek en heeft al haar naam gemaakt van klei en verder met schaar/lijm/vouwblaadjes gespeeld

Ik heb net een tulp getekend. Ik vind hem best goed gelukt. Vanmiddag mogen ze daarmee knutselen. Verder spelenderwijs met cijfers en letters bezig geweest. Hopelijk gaat dochter lekker slapen straks, dan gaan zoon en ik koekjes maken (letter koekjes).

En vanmiddag gaan we frozen 2 kijken 🥳

• [verwijderd]

Ik heb vanmorgen maar even een voorraadje nieuwe spullen voor de kinderen besteld. Voornamelijk omdat het (bijna) op was, of niet meer goed. We kunnen de komende weken volop kleien, vingerverven en met de maxi strijkkralen bezig 🙂

Vanmiddag wil ik met de kinderen het buitenspeelgoed een voorjaarsschoonmaak geven. Vanmorgen al een rondje door de buurt gelopen.

Zo blij dat vandaag frozen 2 op disney staat! Heb een slechte dag dus even niks moeten op de bank is erg welkom.

Hier nu de kids de tuin in gestuurd. Verplicht! Want oh oh oh wat zijn die apparaten en is het gamen toch aantrekkelijk.😖
Eerst trampolinespringen gedaan en nu zijn ze het badmintonnet in elkaar aan het zetten en gaan ze badmintonnen.

Vanmorgen bezig geweest met het materiaal dat Zwijsen online heeft gezet (top, alleen vinden wij dat Brabantse (?) accent wel lastig te verstaan, moeilijk bij dictee. Kind scheef al roei i.p.v. groei, omdat de g niet te verstaan is).
https://www.zwijsen.nl/in/thuislessen
Morgenochtend mag mijn man pakketjes ophalen bij school. Ik mag nog steeds niet het huis uit, keelpijn houdt aan.

Nu even lekker buiten in de tuin.

• Jules hebben hierop gereageerd.

Maken jullie kinderen ook sneller ruzie? Dat gevoel heb ik wel. Ze spelen gelukkig meestal leuk samen, maar zitten soms te dicht op elkaar.
    Zo eens kijken wat SchoolTV allemaal uitzendt.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

muppet Ja! Hier ook moeite met het accent. Zoon irriteert zich er aan. "Mama, die mevrouw praat zo raar en langzaam". 🙈

Jules onze dochter wilde de uitleg bij de opdrachten ook niet horen. ‘Dat weet ik al wel, mag ie uit?’

muppet nee totaal niet, maar ze zijn opgehokt zitten gewent 😉

Vanmorgen school gedaan. Na de lunch even klusjes en daarna...

In de privéduinen 😄
        Nu zitten ze in bad/douche

Nou hier een pakketje gekregen en voor elke dag een programma van 3 uur aan schoolwerk :😫 En het is de bedoeling dat je ze hier grotendeels bij helpt. En mijn dochter kan ziet goed zelfstandig werken en zit nog maar in groep 3.
        begrijp me niet verkeerd ik vind het top dat de juffen dit zo hals overkop in elkaar gezet hebben. Maar het water staat me momenteel al aan de lippen. Al voor dit hele gebeuren zat ik er behoorlijk doorheen en ik heb geen idee hoe ik dit moet combineren met een jongetje van bijna 2, zakelijke stress door corona, chronische ziekte, adhd en huishouden.

Pippa Dat lijkt me echt heel ingewikkeld 🙁 Heeft je dochter niet toevallig een vriendinnetje met een thuiswerkende moeder die zin heeft om aan twee kinderen les te geven...?

Oudste en ik hebben vandaag in de tuin gewerkt, onkruid geplukt! Ergens in de komende dagen wil ik met haar zaadjes planten die we van de gemeente gehad hebben.

• Pippa hebben hierop gereageerd.

Pippa Kalm aan maar hoor. Je doet wat je kan. En wat niet kan dat kan niet. Hier zou het pakket ook 2-3 uur zijn maar was het echt minder. Ik zou even zelf kijken wat het belangrijkste is. En dat als eerste doen. De rest is jammer dan.
            Heb je gezien dat de overheid een pakket aan maatregelen heeft afgegeven om bedrijven, zzpers en anderen bij te staan. Het leek echt een vrij volledig pakket.

• Pippa hebben hierop gereageerd.

Heeft iemand een website waar ik knipvellen vandaan kan halen? Mijn zoontje wil alleen maar knippen de hele dag