IdeeΓ«n om te doen in tijden van corona
Wat een verschil per school!
Heb het pakket vandaag ontvangen en ook daarin staat dat ze niks hoeven zien en dat er niets ingeveleverd hoeft te worden.
Wel een schema met wat per dag aangeraden wordt te doen en dat we bij vragen altijd mogen mailen.
En er zat een heel lief briefje bij voor dochter van de juffen.
Dochter vind het leuk dat ze vanaf morgen thuis schoolwerk mag doen
Enige nadeel is dat dingen ook op een computer moeten en die hebben we niet.
Kunnen wel een tablet lenen dus even kijken of het daarop ook wil.
Sneeuwvlok hier hebben ze zelfs tips om tussendoor te bewegen en een challenge waarbij je een filmpje van jezelf kunt maken en opsturen enzo. Ze zei dat ze blij is dat de leraren zo hun best doen om er wat van te maken, dat zijn wij ook wel, fijn idee dat ze zo betrokken zijn. Ik vraag me wel af waar de andere leraren mee bezig zijn van scholen waar alles vrijblijvend is.
Sevenof9 Wat leuk dat ze dat doen! Wat hier misschien ook speelt is dat haar vaste juf maanden ziek is geweest en net weer een paar uurtjes per week op school was, en de andere juf is de inval juf.
Of het gaat in alle klassen zo, dat weet ik niet.
We maken er maar het beste van
Ik vraag me wel echt af of ze 6 april wel weer naar school kunnen.
Sneeuwvlok wat een schooljaar dan, eerst de juf ziek en nu dit. Ik ga ervan uit dat 6 april nog steeds geen school is, ik denk dat het best lang gaat duren.
Hier heeft puber gelukkig inmiddels een vast lesrooster. Per les is de leerkracht online bereikbaar. Opdrachten zijn per les online gezet. Ze zijn van 9 - 13 uur ongeveer bezig.
Basisschool heeft weektaakoverzicht meegegeven met per dag welk huiswerk gemaakt moet worden. Ongeveer 2-3 uurtjes werk per dag. Focus is rekenen, taal, spelling. En dan soms een ander vak erbij. Boekjes en schriften zijn thuis en daar werken ze in. Leerkrachten zijn per mail bereikbaar. Enerzijds vrij makkelijke oplossing. Maar prima voor nu. En juist ook wel te doen doordat ze realistisch hebben gekeken wat haalbaar is. Ik hoop wel dat als het langer gaat duren, men wel echt weer les gaat geven maar dan online met een live verbinding. :
Hier zijn ze allebei braaf om half 9 begonnen met school! Zitten ook allebei op hun kamer, wat een rust
Mijn dochter is steeds zo verdrietig dat ze geen boodschappen mag doen, ze wil in de grote kar Ik vind het zielig.
Gisteren is ze wel heel de dag bezig geweest met 'de pinnetjes', soort peuter-ministeck. We hebben de tuin nagemaakt
Sevenof9 dat gevoel heb ik ook...
Honkeytonk onder het kopje over deze site.
Wij beginnen elke dag in de moestuin. Een voordeel van veel tijd hebben nu is dat de tuin er straks mooi bij ligt. En ik vind het heerlijk om met de kinderen buiten lekker bezig te zijn.
Vanochtend begonnen met onze nieuwe dagroutine. Ik dacht yesss ik heb alles onder controle, maar na 5 min zei Mick ik ben klaar en ging weer op de bank springen. Maar we proberen het morgen gewoon weer met extra dingen voor Mick.
Een gymlesje ganzenbordgym
Tantetil hoe oud is Mick?
Ik geef de kinderen vrij vandaag, ze hebben vanaf maandag keihard gewerkt.
iemand nog tips voor buiten? Gisteren eindje wezen wandelen en toen veel vogels gezien, vogelnesten en hommels ed. Daar over verteld, en merkte dat middelste dit enorm interessant vind.
- Bijgewerkt
Lovely83 Wat wij doen in het bos, is verstoppertje. Of als ze wat ouder zijn kan je een spel met bomen doen. Een soort stoelen dans, maar dan met de boom. Ieder heeft een boom, behalve 1 persoon. En dan steeds van boom verwisselen, die ene persoon moet dan een boom bemachtigen.
- takken verzamelen en dan thuis met touw allemaal onder elkaar hangen. Dan hang je dat in de tuin.
- foto's maken van lente dingen.
- beestjes zoeken, wormen zoeken is hier favoriet.
- stenen zoeken en thuis beschilderen.