Wij beginnen elke dag in de moestuin. Een voordeel van veel tijd hebben nu is dat de tuin er straks mooi bij ligt. En ik vind het heerlijk om met de kinderen buiten lekker bezig te zijn.
Ideeën om te doen in tijden van corona
Vanochtend begonnen met onze nieuwe dagroutine. Ik dacht yesss ik heb alles onder controle, maar na 5 min zei Mick ik ben klaar en ging weer op de bank springen. Maar we proberen het morgen gewoon weer met extra dingen voor Mick.
Een gymlesje ganzenbordgym
Tantetil hoe oud is Mick?
Ik geef de kinderen vrij vandaag, ze hebben vanaf maandag keihard gewerkt.
iemand nog tips voor buiten? Gisteren eindje wezen wandelen en toen veel vogels gezien, vogelnesten en hommels ed. Daar over verteld, en merkte dat middelste dit enorm interessant vind.
- Bijgewerkt
Lovely83 Wat wij doen in het bos, is verstoppertje. Of als ze wat ouder zijn kan je een spel met bomen doen. Een soort stoelen dans, maar dan met de boom. Ieder heeft een boom, behalve 1 persoon. En dan steeds van boom verwisselen, die ene persoon moet dan een boom bemachtigen.
- takken verzamelen en dan thuis met touw allemaal onder elkaar hangen. Dan hang je dat in de tuin.
- foto's maken van lente dingen.
- beestjes zoeken, wormen zoeken is hier favoriet.
- stenen zoeken en thuis beschilderen.
Boom gezichten zoeken.
@Sneeuwvlok gek ja, die verschillen. Hier kan het werk binnen anderhalf uur wel gedaan worden. Hoe zit dat bij jullie?
Soms vindt de oudste (groep 3) het wel lastig dat haar zusje (groep 1) lekker mag tekenen en knutselen (ze heeft een paar leuke werkjes meegekregen). Dus na het schoolwerk gaan we samen even lekker knutselen.
Wij komen nu niet verder dan de tuin. Nog steeds hoesten en keelpijn hier. Maar ook daar kan je lekker ballen, stoepkrijten, springtouwen enz.
Gisteren heb ik binnen in de woonkamer een parcours gemaakt: onder een tafeltje door, over een stoel, springen en ballen in een emmer gooien. Vonden ze erg leuk, dus dat gaan we vaker doen.
Torretjeee hij is 4 jaar, maar hij is nogal wild...
Tantetil mijn zoon is ook 4 jaar. Hij maakt ook nooit echt werkjes. Lijkt mij lastig om hem wat te doen te geven, wanneer zijn zus wel bezig moet voor school.
Hier ga ik veel naar buiten in de tuin of de moestuin dat helpt wel voor zijn energie.
Dat zal bij jullie lastiger zijn denk ik.
Wij hebben potloden die ook op het raam kunnen, groot succes! Jongste waggelde ook op haar knieën erheen met in elke hand een potlood
Tantetil die reactie heeft de vader van mijn kinderen ongeveer ook gehad, hij mag/moet er zorgverlof voor schrijven wat hij niet kan gebruiken. Zelfde werkgever geloof ik
Marshmallow Oh ja klopt we werken voor dezelfde organisatie. Dit is wat de directie heeft bepaald, dus niet iets wat de managers zelf hebben bedacht. Dit is trouwens de overheid he...ik merk dat dit bij de moeders met jonge kinderen veel stress oplevert want ze hebben allemaal het gevoel dat ze hun uren moeten werken.
- Bijgewerkt
Tantetil ja dat snap ik. Ik ben stiekem erg blij dat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit hoor. Anders zou ik echt niet weten hoe ik zou moeten werken en idd aan mijn uren moet komen. Ik voel me erg schuldig tov mijn collega's, moeite met loslaten, want het is ongekend druk bij mijn afdeling.
[verwijderd] die van ons heet bas... euh, oh nee, die is echt