Hopsatee Punt is: er kunnen altijd dingen gebeuren op en om school en je moet zeker een protocol hebben hoe je in zo’n geval handelt maar om het in te zetten als een brandoefening
Ja, dat zeiden wij ook, het kan altijd voorkomen dat je voor een kind 112 moet bellen en ja, dat heeft impact. De epilepsieconsulent zegt dan: het gaat erom hoe je met die impact omgaat. Ik denk eigenlijk dat de meeste kinderen het wel spannend vinden, een ambulance op school... Maar de ib'er had geloof ik nog nooit 112 gebeld en achtte de kans heel klein dat dat ooit zou moeten voor een kind. Ze had wel eens meegemaakt dat er politie op school geweest was en dat was toen ook héél eng voor de kinderen. Ik heb toch vooral de indruk dat zij het zelf allemaal niet kan handelen als er een noodsituatie is. En dat kan hè, maar nu hebben wel 8 mensen een uur van hun leven besteed aan haar geruststellen 🤷♀️
Bij jongste komt er trouwens altijd een ambulance als ze een koortsstuip heeft omdat ze 2x op de ic heeft gelegen. Dat klinkt heftig maar eigenlijk is het juist fijn hè, want je belt 112 en zij loodsen je verder overal doorheen qua geven van de noodmedicatie en zo, en de ambulance-medewerkers checken vervolgens of er nog wat gedaan moet worden en hoe het met haar gaat.