[verwijderd] Ik ervaar hier dat het behoorlijk druk is op de bekendere buiten plekken.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je ze laat spelen. Met 30 kinderen in een speeltuin is niet zo verstandig, maar als mijn dochter samen met het buurmeisje gaat rolschaatsen in de straat is het risico heel klein.
En volgens de richtlijnen mogen kinderen buitenspelen. Zie hier: Je moet sociaal contact vermijden, maar mogen kinderen nog buiten spelen? - https://nos.nl/l/2327277 En het was net ook op het jeugdjournaal. Het is handig als er toezicht van een volwassene is, zodat die er wat van kan zeggen als ze te dicht op elkaar zitten. (EΓ©n volwassene, niet gezellig met een groepje ouders bij elkaar gaan zitten kletsen om "toezicht te houden", want bij volwassenen is het verspreidingsrisico veel groter.) En het wordt dan extra belangrijk dat ze daarna niet in contact met ouderen komen. Maar gelukkig hoeven we ze niet binnen op te sluiten.
En ik denk maar zo: voor het opbouwen van groepsimmuniteit is het ook belangrijk dat veel mensen de ziekte doorlopen, dus als iedereen volledig in quarantaine gaat en niemand het meer krijgt, lossen we ook niks op.