Toch6 [verwijderd] kreeg van de verloskundige een mail dat zelfs bij de 20 weken echo geen partner meer aanwezig mag zijn. Hier ook. Ik heb hem over 2 weken 😓
Cactusje Oudste riep al steeds, lekker 3 werken vrij! Wij zeiden al dat ze iig gewoon huiswerk kan maken wat er al gepland stond en dat ze evengoed op werk vanuit school kon rekenen. Heb van beide scholen mail gehad dat we morgen horen hoe ze het aan willen pakken, voor oudste zijn ze aan het kijken wat er digitaal gedaan kan worden. Jongste zit in groep 1 dus ik verwacht niet dat ze voor haar en lespakket klaar gaan maken. Morgen nog wel even afwachten of logopedie door gaat.
[verwijderd] Lovely83 Ik kreeg het volgende door: " de lijn is dat zorgmedewerkers blijven doorwerken als ze zelf geen klachten hebben " Dus zolang er niet teveel onderbezetting is krijg je vast hulp. Misschien minder dan normaal zoals je zelf al zegt maar beter iets dan niets.
[verwijderd] Misschien een beetje een rare vraag hoor, maar knuffelen en kussen jullie nog gewoon met jullie kinderen? Ik wel, vind het zo onnatuurlijk om daar mee te stoppen. Ik zit me nu echter ook af en toe af te vragen of we dat nog wel moeten doen. 🙈
Miek89 [verwijderd] hier ook, jongste is bijna 2 en die hangt en knuffelt de hele dag met mij, dat gaat heel lastig worden om het niet te doen😬
Pietje1987 [verwijderd] ja absoluut. We blijven verder zoveel mogelijk thuis. Dit kan ik ze echt niet ontnemen, ze hebben het allebei zo hard nodig! Zijn allebei enorme knuffelkonten ❤️
Marshmallow [verwijderd] ja hoor ik knuffel nog gewoon. Dat hebben kinderen ik gewoon nodig. Een trouwens ik ook 😏
Sweetl [verwijderd] absoluut. In al deze gekke onzekere tijd waarin ze zich ook nog ziek zijn en zich niet fijn voelen ga ik echt de geborgenheid van knuffelen en kusjes geven niet wegnemen.
Bubblicious Ik ben werkzaam in de thuiszorg 'hulp bij huishouding' en ik heb zojuist bericht gehad. Dat we gewoon moeten blijven werken tenzij we zelf klachten hebben zoals verkoudheid, hoesten en koorts. Opvang voor de kinderen moet door partner of kinderopvang/school gedaan worden. Wanneer kind zelf ziek word en niet naar opvang kan en je geen partner heb moeten wij zelf de cliënten afbellen en dit melden bij bedrijf.
Elsie89 Ik knuffel zeker nog. 2 meter afstand is sowieso niet haalbaar en dochter heeft het nodig om te ontwikkelen .
[verwijderd] [verwijderd] jawel hoor. Daar zou ik ook niet mee stoppen. Ik denk ook dat ik dan twee doodongelukkige kinderen heb. Dochter heeft het sowieso geregeld nodig dat ik haar vastpak.
Rietjesbeker [verwijderd] ja, de 2-jarige hangt sowieso graag aan mij (en haar vader) en de baby is 3 weken en krijgt nog borstvoeding. En ook met flesvoeding zou ik die toch vast moeten houden, dus ik zie ook geen meerwaarde om te stoppen met bv.
[verwijderd] Rietjesbeker juist nu zeker doorgaan met bv als dat gaat👏👏 https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/313-borstvoeding-en-het-coronavirus-covid-19
Hopsatee Toch6 Ja dat doen we inderdaad ben nu een schema aan het maken. Ene ochtend en de ander de middag en sowieso tijdens slaapjes en savonds en in het weekend ook. Maar ja ik heb ook soms wel even uurtje voor mezelf nodig dus even puzzelen. Gelukkig heb ik veel overuren gemaakt en heeft mijn man veel vakantiedagen
Marshmallow Pff ik begin steeds meer last te krijgen van mijn neus verkoudheid en hoesten. Zoon werd er net huilend wakker van (Van zijn eigen gehoest)en dochter heeft koorts. Ik ga zo maar slapen.
Sweetl Ik kreeg de mail vd opvang, contract moet in stand blijven. Kids kunnen niet komen natuurlijk, rekeningen moeten wel betaald worden. Maar ik heb 0 inkomen want kan niet werken. Hoe dan.
Noordeling Sweetl toch raar dat zij wel in rekening kunnen brengen wat ze niet leveren...(hier nog niets gehoord)
aardbeitjes Sweetl kot loopt wel door begreep ik? Ik heb nog geen bericht van het kdv maar ben ook benieuwd. Kan mij voorstellen dat als wij niet betalen er in sept helemaal geen kdv meer bestaat. De medewerkers hebben ook salaris nodig....heel dubbel
Louelle81 Kabinet kijkt naar extra hulp voor zelfstandigen in coronacrisis Het kabinet overweegt zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) extra te ondersteunen. Er wordt gekeken naar mogelijkheden om meer inkomensondersteuning te bieden aan ondernemers die door de uitbraak van het coronavirus opdrachten mislopen of op een andere manier in de problemen komen. @[verwijderd]