Ik heb echt een hele andere mening dan de meeste nuchtere mensen. Maar ben absoluut niet in paniek.
Ik stoor mij echt enorm aan de houding van NL. Daarom neem ik mijn eigen maatregelen. Hoe kan het dat zowat elk land rondom NL, strenge maatregelen hebben en wij niet? Denken wij immuun te zijn ofzo?
Berichten die aangeven dat het allemaal niet zo erg is, zorgen ervoor dat dit virus verder verspreidt worden, met alle gevolgen van dien, op gezondheids-, maatschappelijk en financieel vlak.
Je kunt gewoon niet aan dat iedereen zich aan de strikte regels houdt. Dat zie je nu toch gebeuren? De ouder die het weekend nog lekker gefeest heeft met 100 plus man brengt op maandag gezond kind naar school. Ouder wordt ziek, kind nog niet. Dus kind gaat naar school. Inmiddels wordt kind ziek en heeft ziel kind al tig andere kinderen besmet op school. Ja dan moest ouder kind thuislaten bij verschijnselen, of school had kind naar moeten sturen. Wat dus in veel gevallen gewoon niet gebeurd!!!!
Dit vraagt om veel strengere regels. Je kunt gewoon geen garantie bieden dat men zich aan de regels houdt. Je vraagt het aan ze, maar of ze het doen is een 2de.
Ik geloof graag dat men hun stinkende best doen om het zo goed mogelijk voor ons te hebben. Maar ik vertrouw het gewoon niet. We zullen zien wat de aankomende tijd gaat brengen.