Honkeytonk ik vind het niet erg om te helpen, maar het was vaak niet uitvoerbaar. Ik heb geen werk waarbij je zo even vrij kan nemen en geen oppas als mijn man doordeweeks in het buitenland zit. Ik heb weleens voorgesteld om mijn jongste mee te nemen (zat toen nog niet op school), maar dat mocht ook niet. Wat verwachten ze dan? Dat mijn zus vrij neemt en even 400km heen en weer rijdt om op te passen?!?
Niet gericht op jou, maar ik vond het behoorlijk irritant als school en ouders zaten te zeuren dat ze altijd alles alleen moesten doen. Ik vond dat er weinig begrip was voor het feit dat niet iedereen een oppas om de hoek heeft wonen en/ of flexibel werk heeft en/ of gewoon niet de fysieke/ mentale capaciteit heeft om voor elke scheet klaar te staan op school om te helpen.
Leuk hoor elke maand een uitje etc., maar als er te weinig hulp is, moet je als school niet ouders nog eens een schuldgevoel proberen aan te praten. De meeste ouders hebben het gewoon onwijs druk en doen al een stinkende best om alles rond te breien zonder dit soort extra geneuzel.