iMoeder In de tijd dat een merendeel van de moeders thuis was kan ik het nog wel ergens begrijpen
Ik kan me helemaal niet herinneren dat het toen ook zo veel was? Mijn moeder bemande op maandagmiddag de schoolbieb, maar dat viel onder vrijwilligerswerk. Verder heeft ze appeltaarten gebakken voor de afscheidsmusical in groep 8, maar verder kwam ze nooit op school/deed ze niks.
Uitstapjes waren ook gewoon naar de kinderboerderij 100m naast de school, en als we een keer wat verder (2-3km) naar het bos gingen moesten we maar gewoon lopen 🤷♀️
We hadden dan wel weer wekelijks schoolzwemmen, maar daar werden bussen voor ingehuurd..
Ik heb het idee dat het ook allemaal steeds meer, verder en meer bijzonder moet zijn. H ging in groep 7 naar het Rijksmuseum als uitstapje, wij mochten het doen met een tv die de klas in reed en een aflevering van het Klokhuis er over 😅
En toch heb ik echt niet het idee dat ik als kind daar nou zo veel in gemist heb hoor.. ik heb genoeg leuke basisschool herinneringen.
Ik heb het bij de kinderen na de kleuterklas ook niet meer gedaan. De eerste jaren was ik biebmoeder, maar daarna niet meer.
Ik irriteerde me wel echt enorm aan die haantje de voorste ouders die dan zo overdreven liepen te klagen op het schoolplein "dat het altijd dezelfde ouders zijn".
Tja, niet mijn probleem dat zij zich bij iedere scheet aanmeld en geen grenzen wil aangeven🤷♀️