Wat ik wel fijn zou vinden, is dat je bij webshops 'heren' en 'dames' aan en uit kon zetten als filter, net zoals je bij schoenen al vaak kunt doen. Zodat ik gewoon alle truien en t-shirts onder elkaar zie staan. Lijkt me zeker bij webshops een kleine moeite. En als er niet loeigroot MEN op het label zou staan. Ik ben namelijk geen man, maar wil wel dat ene overhemd aan 😛 Ik heb de mazzel dat ik me identificeer als vrouw én met het vrouwelijk geslacht geboren ben, maar ik vind het wel een beetje irritant dat er zo heel leidend wordt aangegeven welke kleding voor mij bedoeld is en welke niet.
Nogmaals, ik trek toch wel aan wat ik wil (en ik voel me niet gekwetst ofzo), maar ik heb het er als puber wel lastig mee gehad. Dan denk ik: dat kan misschien voor de volgende generaties wel anders. Ik weet niet of dat moet met de aanpak van de Zeeman, maar ik weet wel dat bepaalde ideeën over mannen/vrouwen behoorlijk achterhaald zijn en toch nog steeds op grote schaal worden uitgedragen.
Het zijn allemaal proefballonnen, dit soort campagnes. We zullen ook niet van de ene op de andere dag een perfect idee hebben van hoe het dan wél moet zijn. Al doende komen we er wel achter. Met een beetje duwen en trekken krijgen we ons beeld wel helder.