Voor mij is het forum ook belangrijk. Het is anders dan vriendschappen, maar het vervult wel de behoefte aan menselijk contact zonder dat er verwachtingen zijn. Het is laagdrempeliger en kost minder energie.
Ik ben vaak gewoon te moe om dingen te ondernemen, kan niet zomaar even met een vriendin naar een feestje of een saunaweekend omdat het me te veel energie kost, maar forummen kan ik gewoon vanuit mijn bed 😅
Mijn sociale leven is momenteel niet heel groot, de energie die ik heb steek ik in mijn gezin en mijn herstel, en dan zijn de lepeltjes wel weer op. Online contacten zorgen er dan toch voor het sociale aspect waardoor de behoefte aan menselijk contact toch vervuld wordt.
De vriendinnen die ik heb zie ik niet heel vaak, maar als we elkaar zien zit het altijd goed. Wat ik zo leuk vind aan ze is dat ze allemaal enorm verschillend zijn. Mijn beste vriendin is alternatief therapeut, ik heb een goede vriendin die op een kermis werkt en een vriendin die zo chaotisch is dat ze eigenlijk alles doet 😆
Op het eerste gezicht hebben we niks gemeen, ook qua leeftijd niet, maar we staan wel allemaal op dezelfde manier in het leven, geloven in dezelfde dingen en hebben allemaal bepaalde dingen meegemaakt die ons hebben gevormd en de gesprekken die daaruit voortvloeien zijn voor mij belangrijker dan gedeelde hobby's.
En ik heb het al eerder gezegd, ik beschouw mijn vriend echt als mijn beste maatje op de hele wereld. En ook daarin lijken we vanaf de buitenkant compleet verschillend, maar vanbinnen zijn we precies hetzelfde. We groeien samen en daardoor raken we nooit uitgepraat. Ik kan alles zeggen en weet dat hij me nooit zal veroordelen en volledig accepteert.
Ik denk ook dat dat hetgeen is wat de grote lijn is binnen al mijn vriendschappen en ik het belangrijkst vind, dat we elkaar respecteren ondanks de verschillen en keuzes die we maken. De vrijheid om onszelf te mogen zijn zonder oordeel.