Toch6 Van die flesjes die toch niet werden gedronken maakt ik soms een pannenkoekje. Vonden ze als kleintje erg lekker.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Voor 1,5 uur laat ik geen voeding achter. Voed vlak voor gaan en meteen bij terugkomst. Maar anders is 50 cc wel voldoende hoor. En als je twijfelt kijk je of je nog eens 50 cc kolft voor reserve. 100cc is al best een hoop! Ik laat 100 cc achter als ik 4 uur weg ben (en dan wel voeden vlak voor en meteen bij terugkomst).

Edit : zou nog niet te vaak kolven hoor, zeker geen 2x per dag voor 1,5 uur dat je weg gaat! Dan heb je ook meteen kans op overproductie, stuwing en pijn en kom je vervolgens weer in regeldagen! Ik kolf voor voorraad s ochtends mee met de voeding die hij dan drinkt. En dat dan een paar ochtenden tot ik genoeg voorraad had.
    Maar komende vrijdag ben ik 14 uur weg en ga gewoon na 8 uur even langs huis om de gekolfde flesjes af te geven 🙈 ga niet 3 voedingen extra kolven naast het voeden. Dan is m'n productie meteen weer ontregelt.

muppet hier hadden ze telkens ruzie wie mocht drinken dus meestal verdeelde ik het over 3 bekers 🤣
      Behalve de 2 bakjes uit de vriezer niks weggegooid.

Toch6 Dat wilde onze oudste dan weer niet. Maar een stukje pannenkoek ging er nog wel in. 😉
        En de jongste weigerde de fles, dus we moesten ook wat met die melk. De gastouder maakte er vaak pap van.

50 cc had hier wel genoeg geweest maar ja elk kindje verschilt.

Honkeytonk
          ik wil ook nog voeden voordat ik weg ga, maar het is maar net de vraag of ze dan wakker is en überhaupt al toe is aan drinken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hier was 50 cc meer dan genoeg op deze leeftijd. Zeker voor zo korte periode.

Heeft ze al wel ervaring met drinken uit flesje? Want dat ging hier niet zomaar vanzelf. Flesje werd echt keihard geweigerd in het begin. Cupje lukte wel. Dat deden ze in het ziekenhuis ook, toen ze bijgevoerd moesten worden.

50 cc lijkt mij voldoende. Het gaat ook wel om wat voor speen je op de fles hebt en hoe je de fles geeft. Het is goed als ze er met de fles ook een tijd over kan doen. Wanneer ze te snel drinkt kan ze meer willen omdat het zuigbehoefte nog niet vervult is, terwijl ze wel al vol zit.
            Wanneer ze het niet op drinkt kan je de overgebleven voeding ook bij haar in het badje doen. Schijnt goed voor de huid te zijn.

[verwijderd]
              nee geen ervaring met fles, dus ideale manier om uit te proberen. Ze pakt wel een speen, dus denk dan ook wel een fles. Heb 2 kinderen gehad die geen fles wilde, die wilde ook geen speen. Oudste dochter wilde zowel speen als fles, dus hoop dit nu ook week zo werkt.

• [verwijderd]

Lovely83 bij mij wilden beiden geen speen en inderdaad geen fles. Klopt dus ook.

muppet
                ik heb bij de vorige heel veel kunnen kolven, uiteindelijk ook veel weg kunnen gooien omdat ze alleen maar bij mij wilde drinken. Vreselijk vond ik dat, kon er wel om huilen. Daarom ga ik dit keer niet een te grote voorraad aanleggen in de vriezer.

• [verwijderd]

Lovely83 Tomme tipee of de speen van medela.

Je hebt speciale flessen die spenen erop hebben die het meest overeen komen met de borst.

Als ze niet wil drinken voor je weggaat kun je nog kolven en anders die 50 cc achterlaten? Hier werd goed gedronken uit de avent met 0 speen.

Lovely83 medela calma heeft aan aparte speen. Op mijn werk zie ik die wel vaker voorbij komen voor kindjes die ook borstvoeding krijgen. Lansinoh kan ook wel maar die vind ik zelf minder fijn in gebruik.

Ik heb de medela speen en een MaM fles. De medela calma speen moet wel bij je kindje passen, lees ook wel veel reacties dat hij te snel gaat voor kindjes. Mijn oudste wilde inderdaad geen speen en geen fles, die dronk pas met 5 maanden uit een fles, de calma speen toen na veel oefenen. De jongste drinkt nu uit de calma speen en MaM fles maar heeft voorkeur voor de calma. Wilde tot 2 weken terug trouwens liever geen fles en ineens draaide dat om en nu gaat het prima.

Hier dronken ze nooit meer dan 90cc, 50 voor een jonge baby voor 1,5 uur was hier echt voldoende geweest.