Hallo allemaal,
In de biechtstoel heb ik dus opgebiecht dat ik bang ben voor een aankomende oorlog. Eigenlijk hou ik al een aantal jaar rekening met het feit dat er iets kan gebeuren.
ik ben dus vooral ‘bang’ voor een EMP-aanval, zo een aanval sloopt alle elektrische apparaten in een heel land/regio/werelddeel. En aangezien we tegenwoordig enorm afhankelijk zijn van stroom (voedsel, drinkwater, om te koken, medicatie, vervoer), betekent dat voor veel mensen een groot probleem! En omdat het enorme gebieden kan raken, kan het ook heel lang duren voordat de hulpverlening op gang kan komen.
Ik laat overigens niet mijn leven erdoor beheersen hoor, maar wil wel enigszins voorbereid zijn. Al is het maar op dingen waarvan je bijna zeker weet dat het een keer kan gebeuren (langdurige stroomstoring, problemen met water etc.). De overheid zegt ook dat je voor 3 dagen eten en drinken in huis zou moeten hebben en een noodpakket in huis zou moeten hebben.
Wij hebben hier een gasbarbecue dus daar zouden we wel een tijdje op kunnen koken. We hebben een grote vijver (water!) en een aardige voorraad houdbaar voedsel (pasta, sauzen, rijst etc.). Het zou niet heel interessant zijn qua eten, maar we hebben het wel en ik denk dat we het daar wel minimaal een week moeten kunnen redden.
Verder hier een noodpakket in huis, met extra warmte dekens. Ook een goed gevulde ehbo-trommel, die ik regelmatig even check. Heel veel lucifers en waxinelichtjes en een knijpkat (zaklamp die je handmatig oplaadt). Ook heb ik sinds kort een powerbank die je kunt opladen op zonlicht (gekregen van werk). Brandblusser en branddekens heb ik ook.
Ik zou zeggen: vertel! Waarom heeft dit onderwerp jouw interesse en wat doe je daar in het dagelijkse leven mee?