Ik denk dat de truc is soms door het zweverige taaltje heen te kijken. De intentie van "doen alsof" bijvoorbeeld bij het visualiseren van een rode krachtbron in je vrouwelijke delen, hoeft niet te betekenen dat je een rode batterij in je vigina heeft, maar door de visualisatie gaat je houding/ademhaling meer omlaag, kan je doorbloeding die kant op verhogen en gaat het hoge en gejaagde in je systeem omlaag en ervaar je een meer geaard gevoel. De zweverige uitleg is dan meer een trucje om je houding, ademhaling etc te manipuleren. Gedachten zijn krachtige dingen daarin, ook als je ze niet gelooft.
Een heel ander pad richting spiritualiteit was voor mij om bezig te zijn met waar ik gelukkig van word, wat vind ik nu belangrijk in het leven. Het zou kunnen dat dat totaal niet is wat jij bedoelt, maar ik vond The Happiness Project en Steeds Leuker van Jelle Hermus daar heel fijn bij. Door bewuster te zijn van waarom ik bepaalde keuzes in het leven maak, zoals minimalisme en groener leven, en hierin ook eensgezinde mensen te zoeken (online) ervaarde ik wel meer verbinding. Juiste plekje op de wereld ofzo, kan het moeilijk uitleggen.