Voor mij is gamen ontspannend. Even aan het einde van de dag wat anders aan mn hoofd. Je bent bezig dus kan er helemaal in op gaan. Dat lukt mij met lezen of tv kijken niet, dan blijft mijn hoofd met wat anders bezig. En ik vind het leuk om in de game dingen te bereiken, oplossingen te bedenken en tactieken te verzinnen. Het motiveert dat je steeds beter word. Ik speel meestal spellen waar je echt wel bij moet nadenken, en dat is in de meeste spellen zo. Op dat vlak vind ik gamen minder passief als lezen of tv kijken. Echt ergens goed voor is het denk ik niet echt, dat moet je er ook niet in zoeken. Wat irriteert je er precies aan?
Wil hij echt dat boerderij spel en heartstone blijven doen als hij met de playstation aan de gang gaat? Want dan word het inderdaad wel veel denk ik. Wat verwacht je van hem wat hij anders doet in de tijd die hij aan het gamen besteed? En wat doe je zelf als ontspanning en hoeveel tijd besteed je daar aan?
En daarnaast kun je ook samen naast elkaar zitten en allebei wat anders doen. Of misschien eens samen een spel gaan doen?
Ik zou vooral proberen te gaan bedenken voor jezelf wat je nou precies zo vreselijk vind aan zijn gamen.