Wij hebben met sinterklaas een aantal spellen gekregen, die ik hier even wil tippen, omdat ze niet alleen leuk zijn, maar omdat ze ook leuk zijn met twee personen.
Patchwork. Is alleen voor twee personen en is echt leuk. R. kan het ook al goed spelen, maar het is niet geschikt voor jonge kinderen. Meer voor oudere kinderen en volwassenen.
Azul. Deze is voor 2 tot 4 spelers en zowel met een groep als met z'n tweeën echt een aanrader! Op het eerste gezicht vrij makkelijk te spelen en in die zin kunnen mensen al snel meespelen. Je kunt echter heel taktisch spelen (waarmee je echt aanzienlijk meer punten scoort), maar dat is best nog ingewikkeld, vanwege de vele factoren waar je dan rekening mee moet houden. "Als ik dit doe, dan doen zij dit en dan kan ik straks weer dat. Maar als ik dat doe..." Enz.
El Dorado. Deze is ook voor 2 tot 4 spelers en ook zowel met een groep als met z'n tweeën super leuk! Het eerste potje waren we niet dolenthousiast, maar we speelden het simpelste veld en de simpele variant, wat voor een eerste keer op zich niet verkeerd is om het spel een beetje te leren kennen. Ondertussen spelen we moeilijkere velden en spelen we ook de moeilijkere variant ("grotvariant") en dan is het echt wel heel leuk. Het enige "nadeel" is dat je als spelers wel behoorlijk je eigen spel speelt. Er is weinig interactie. Je kunt elkaar alleen indirect beïnvloeden door elkaar de pas af te snijden, of door het kopen van kaarten, die voor de andere spelers dan niet meer beschikbaar zijn, wat heel nadelig kan zijn.
Ticket to ride. Deze is voor 2 tot 5 spelers. Ik moet zeggen dat we hem nog niet met twee spelers gespeeld hebben. We vermoeden dat het met z'n tweeën misschien iets minder leuk is, omdat je dan te weinig concurrentie hebt. Met z'n drieën is ie echter absoluut een van onze nieuwe favorieten. R. vindt hem ook heel leuk en wil hem continu spelen. En ze kan het ook al heel goed. Ze heeft al meerdere keren gewonnen.
Kwakzalvers van Kakelenburg. Deze hebben we al een paar maanden, maar wil ik toch even noemen. Ook van 2 tot 4 spelers en met z'n tweeën net zo leuk als met z'n drieën of z'n vieren.