iMoeder pfoe ja, doodeng hè om dan zo'n test te moeten doen. Gelukkig was het bij jou niet zo. Ik vind het vooral nog steeds ongelooflijk dat het zo gelopen is. Zwanger worden van mijn ex heeft beide keren lang geduurd. En dan nu zo ineens na één misstap en de morning after pil 🤷♀️🤦♀️
Ik heb hem gevraagd zijn gevoel uit te spreken. En daarbij kan hij het ook niet voor mij verborgen houden want ik zie alles aan hem. Dat ik hem zo goed ken maakt ook wel dat ik er alle vertrouwen in heb dat hij onvoorwaardelijk voor dit gezin zou gaan. Inclusief de strijd met mijn ex. Het was makkelijker geweest als ik daar ook geen vertrouwen in zou hebben.
Dat het dramatisch klinkt vond ik ook. Heb ik ook gezegd tegen hem, ik had het over een klompje cellen enzo. Maar het gaat hem niet om de termijn. Het gaat hem om zijn kans op een kind. Mogelijk komt die kans er in de toekomst voor hem nog wel, maar misschien ook niet. En dat vindt hij heel erg moeilijk.
Op dit moment betwijfel ik of ik een keuze kan maken dinsdag. Degene met wie ik dat gesprek zal hebben zal mijn twijfels vast ook zien, in ieder geval wanneer hij mee is. En dan gaat het al helemaal niet door natuurlijk.
Wat er nog bijkomt voor mij is dat ik zelf uit een gezin van 3 kom waarvan ook 1 zorgenkind. Ik ben zo blij dat ik een broertje heb waarmee ik het kan hebben over hoe het voor ons was en is. Want nog steeds geeft het zorgenkind zorg. Dat ik die last niet alleen hoef te dragen vind ik fijn. Dat zou ik voor mijn zoon ook willen. Maar de garantie dat zoiets goed gaat is er gewoon niet. En ik blijf proberen om het allemaal heel rationeel te bekijken maar het wordt steeds lastiger.
Nouja de conclusie van nog een boekwerk : ik ga van links naar rechts 🙄