Ik heb volgende week een eerste gesprek bij een bedrijf dichterbij huis. Het is voor een hr business partnerrol wat echt heel goed bij me zou passen.
Aan de ene kant vind ik mijn huidige werk echt heel leuk, maar de reisstijd nekt me.
Ik heb een geweldig leuk team, een enorm goede connectie met mijn teamleider die mij goed faciliteert in de behoeftes die ik als HB'er heb. Mijn eigen werk is best wel leuk (advies) maar daagt me onvoldoende uit. Dus betrekt mijn teamleider mij in meer strategische zaken en krijg ik ruimte voor werkhobby's.
Ik moet echter 1x per week een dikke 2 uur enkele reis reizen en nog 1x per week naar een vestiging ergens in het land, met minimaal een uur reistijd enkele reis. Ik heb nergens een vaste werkplek ( behalve thuis).
Aan de ene kant denk ik; wat zeur je nou? Het gaat maar over 2 dagen (van 4 dagen werken). Aan de andere kant merk ik dat die dagen wel enorm veel energie kosten ten koste van mijzelf en mijn studie.
Een nieuwe functie zorgt ervoor dat ik weer een stap naar boven maak, nog meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid en nog beter passende werkzaamheden. Maar een baanwissel kost ook enorm veel energie.
Ik weet niet waar ik goed aan doe. Heeft iemand advies?