Ik zou persoonlijk geen risico nemen om zonder Schengenverklaring te reizen. Vakantie vieren in een Spaanse gevangenis staat niet op mijn bucketlist ๐. Verklaring is ook makkelijk en relatief snel te regelen. Als je er op gaat letten zie je ook best veel drugshonden en die pikken je er zo uit. Het is hetzelfde als met speed of xtc pillen (deels zelfde stof) rond reizen en ik neem aan dat je dit ook niet snel zal doen.
Ik gebruik in de weekenden en in de middag vaak geen medicatie. Je hoeft geen bloedspiegel op te bouwen om het werkzaam te laten zijn zoals bijv. wel bij anti-depressies. Rebound is het moment dat je medicatie uitwerkt en de adhd kenmerken extra heftig terugkomen.
De vakanties hier zijn juist heel relaxed. Geen huishouden (tent), veel uiteten en we gaan bewust naar een hele kleine en overzichtelijke natuurcamping. Voor mij prettig (rust en weinig andere prikkels) en de kinderen kunnen overal zelfstandig heen. Vermaken zich met vriendjes etc. Je moet mij ook niet in een resort zetten, druk bungalowpark met een schreeuwerig zwembad of een andere drukke plek ๐ฌ.
Toen de kinderen onder de 3 jaar waren was dat natuurlijk wel anders en moest ik ze veel meer vermaken en in de gaten houden. Ook echt afhankelijk van de leeftijd. Ik weet niet hoe je oud je kinderen zijn, maar het wordt makkelijker als ze ouder worden ๐. Nu hoef ik op vakantie juist helemaal niks en dat geeft heel veel rust in mijn hoofd en lijf.